مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,500
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 205 | صفحه پایان 211

چکیده

 مقدمه: متناسب بودن برنامه آموزشی پرستاران با وظایف آنان بر بالین امری اجتناب ناپذیر است. این مطالعه به منظور بررسی نظرات پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی همدان پیرامون کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری صورت گرفت.روش ها: در این مطالعه توصیفی و مقطعی, 172 نفر پرستار دانش آموخته شاغل در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی همدان که دارای شرایط و معیار های پژوهش بودند, انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ای که حاوی اطلاعات دموگرافیک و برنامه های آموزشی دوره کارشناسی پرستاری بود, استفاده گردید. این اطلاعات شامل دروس پایه, اصلی, تخصصی, کارآموزی و کارآموزی در عرصه دوره کارشناسی پیوسته پرستاری بود که پس از تکمیل آن توسط پرسنل پرستاری, با استفاده از نرم افزار آماری SPSS  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: بیشترین و کمترین میانگین امتیازات در دروس پایه, به ترتیب متعلق به فیزیولوژی (2.79) و آمار حیاتی مقدماتی و روش تحقیق در پرستاری (1.62), در دروس اصلی, داروشناسی (3.45) و اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماری ها (2.58) و در دروس تخصصی, پرستاری بیماری های داخلی و جراحی 1 و (3.46) 3 و پرستاری بهداشت جامعه (2.34) 1 بود. بیشترین و کمترین میانگین امتیاز در کارآموزی, پرستاری بیماری های داخلی و جراحی (3.38) 1 و پرستاری بهداشت جامعه (2.33) بود. در خصوص کارآموزی در عرصه, بیشترین و کمترین میانگین امتیاز مربوط به دروس پرستاری بیماری های داخلی و جراحی 3 و (3.38) 4 و پرستاری بهداشت جامعه (2.35) بود.نتیجه گیری: با توجه به اینکه بر کاربرد دروس و کارآموزی های مربوط به پرستاری داخلی و جراحی, بیشتر از سایر دروس تاکید شده و دروس زیربنایی مانند فیزیولوژی, آناتومی, داروشناسی, فرآیند یادگیری و اصول آموزش به مددجو نیز از دیدگاه پرستاران شاغل کاربرد داشته است, به نظر می رسد که لازمست در برنامه ریزی آموزش پرستاری به این دروس توجه بیشتری شود. ضرورت مطالعات وسیع تر برای ارزیابی برنامه آموزش پرستاری دروس جدید و قدیم توصیه می شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

برزو، سیدرضا، صفری، محمود، خداویسی، مسعود، و ترکمان، بیتا. (1387). نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 8(2 (پیاپی 20))، 205-211. SID. https://sid.ir/paper/400940/fa

Vancouver: کپی

برزو سیدرضا، صفری محمود، خداویسی مسعود، ترکمان بیتا. نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1387؛8(2 (پیاپی 20)):205-211. Available from: https://sid.ir/paper/400940/fa

IEEE: کپی

سیدرضا برزو، محمود صفری، مسعود خداویسی، و بیتا ترکمان، “نظرات پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی همدان در مورد کاربردی بودن آموزش های دوره کارشناسی پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 2 (پیاپی 20)، pp. 205–211، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/400940/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button