مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

978
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و در راستای آن تغییر در نیازهای جامعه و فراگیران، لزوم بازنگری در برنامه های آموزشی از جمله آموزش پرستاری را اجتناب ناپذیر نموده است. انجام تغییر در محتوی دروس پرستاری و ارایه نظرات اصلاحی در این زمینه بدون انجام یک بررسی همه جانبه و دقیق امکان پذیر نخواهد بود. این مطالعه به منظور تعیین نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری در خصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری انجام شده است.روش و ابزار: این مطالعه از نوع توصیفی و مقطعی می باشد که در آن 101 نفر از پرستاران شاغل در بیمارستانهای دانشکده علوم پزشکی سبزوار از طریق پرسشنامه ای که در خصوص اهداف طرح تدوین گردیده بود مورد سوال قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارآماری  (spss)مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.نتایج: بر اساس یافته های این مطالعه میانگین سنی واحدهای مورد مطالعه 3/28 با انحراف معیار 7/4 سال و به طور متوسط 3/5 سال سابقه کار داشتند. از نظر سطح تحصیلات کلیه واحدها دارای مدرک کارشناسی پرستاری بودند. بر اساس یافته های این مطالعه درس پرستاری داخلی جراحی با میانگین 56/3 از 4 نمره دارای بیشترین کاربرد در پرستاری و درس متون اسلامی با میانگین 87/1 دارای کمترین کاربرد در پرستاری است. همچنین درس پرستاری بهداشت جامعه با میانگین 76/3 دارای بیشترین تناسب و درس زبان تخصصی با میانگین 38/2 دارای کمترین تناسب تعداد واحد با نیاز پرستار می باشد. بدین معنی که تعداد واحد در نظر گرفته شده برای زبان تخصصی بسیار کم بوده و متناسب با نیاز نمی باشد.نتیجه گیری: با توجه به یافته های این مطالعه در خصوص کاربرد دروس عمومی در پرستاری به نظر می رسد اساتید محترم دروس مذکور بایستی به شکل ملموس تری نقش دروس فوق را درحرفه پرستاری تبیین نموده و خود نیز اطلاعات بیشتری از ماهیت حرفه پرستاری داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرزاده فخاری، مهدی، و حیدری، عباس. (1384). بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/447531/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرزاده فخاری مهدی، حیدری عباس. بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/447531/fa

    IEEE: کپی

    مهدی جعفرزاده فخاری، و عباس حیدری، “بررسی نظرات دانش آموختگان دوره کارشناسی پرستاری درخصوص محتوی برنامه آموزش پرستاری مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447531/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button