مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,056
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی هوش های چندگانه و خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی رابطه ی هوش های چندگانه ی گاردنر و خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه ی جمع آوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ی آماری پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی ناحیه 3 آموزش وپرورش کرج در سال تحصیلی 96-1395 با تعداد 8019 بود. نمونه ی آماری پژوهش با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک 117 نفر انتخاب شدند. پرسشنامه ها شامل هوش چندگانه ی گاردنر (armstrung, 2003) و خودکارآمدی کودک و نوجوان (2001, murhs) بود. داده های جمع آوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون های چندگانه مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفته و این نتایج به دست آمد: بین ابعاد هوش های چندگانه (زبانی, ریاضی, فضایی, حرکتی, میان فردی, درون فردی, موسیقی, طبیعت گرایی) و اجزای خود کارآمدی (اجتماعی, تحصیلی و هیجانی) دانش آموزان رابطه ی معنادار وجود دارد (01/0P<). رگرسیون های خطی نیز نشان داد که از بین مؤلفه های هشت گانه ی هوش های گاردنر, فقط یک مؤلفه (هوش ریاضی) بیشترین رابطه را با خودکارآمدی تحصیلی (01/0P<) داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهجانی زاده، مهرنوش، و سلیمی، مهتاب. (1399). رابطه ی هوش های چندگانه و خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(3 (پیاپی 81) )، 136-146. SID. https://sid.ir/paper/402168/fa

    Vancouver: کپی

    بهجانی زاده مهرنوش، سلیمی مهتاب. رابطه ی هوش های چندگانه و خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1399؛21(3 (پیاپی 81) ):136-146. Available from: https://sid.ir/paper/402168/fa

    IEEE: کپی

    مهرنوش بهجانی زاده، و مهتاب سلیمی، “رابطه ی هوش های چندگانه و خودکارآمدی دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 21، no. 3 (پیاپی 81) ، pp. 136–146، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/402168/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button