مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر بر وفاداری الکترونیکی با نقش متغیر میانجی رضایت الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 97

چکیده

 ارائه ی خدمات بانکداری الکترونیکی, موضوعی قابل تأمل جهت ادامه ی رقابت در بازار جهانی است. انتظارات روزافزون مشتریان جهت دریافت خدمات ایده آل در زمینه ی بانکداری الکترونیکی و همچنین وجود رقبای تجاری نشان از اهمیت این حوزه دارد. راضی نگه داشتن مشتریان الکترونیکی مستلزم شناسایی و تحلیل عواملی است که خود تا حد زیادی تعیین کننده ی وفاداری مشتریان می باشد. از این رو, مطالعه ی حاضر به بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر بر روی وفاداری الکترونیکی با نقش متغیر میانجی رضایت الکترونیکی می پردازد. برای این هدف, بر پایه مطالعات انجام شده و بررسی محیط بانکی در ایران مدلی طراحی گردید که به طور خاص, بر روی عوامل فردی از جمله: سودمندی درک شده, سهولت استفاده درک شده و نگرش نسبت به استفاده و عوامل سازمانی از جمله: فناوری, ساختار سازمانی, استراتژی سازمانی, فرهنگ سازمانی و فرایندهای کاری تمرکز می نماید. جهت جمع آوری داده های موردنیاز و آزمون مدل, پرسشنامه ای الکترونیکی طراحی و در میان کاربرانی که تجربه ی استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی در ایران را داشتند توزیع گردید و 352 پرسشنامه قابل قبول جهت تجزیه تحلیل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری حاکی از آن است که عوامل فردی و سازمانی منتخب به استثنا استراتژی سازمانی, منجر به ایجاد رضایت الکترونیکی می گردند و رضایت الکترونیکی نیز به نوبه ی خود بر روی وفاداری الکترونیکی مشتریان تأثیرگذار می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیموری، هادی، و گودرزوندچگینی، مریم. (1397). بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر بر وفاداری الکترونیکی با نقش متغیر میانجی رضایت الکترونیکی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(19 )، 65-97. SID. https://sid.ir/paper/404580/fa

    Vancouver: کپی

    تیموری هادی، گودرزوندچگینی مریم. بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر بر وفاداری الکترونیکی با نقش متغیر میانجی رضایت الکترونیکی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(19 ):65-97. Available from: https://sid.ir/paper/404580/fa

    IEEE: کپی

    هادی تیموری، و مریم گودرزوندچگینی، “بررسی عوامل فردی و سازمانی مؤثر بر وفاداری الکترونیکی با نقش متغیر میانجی رضایت الکترونیکی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 19 ، pp. 65–97، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/404580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button