مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

602
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین ارتباط برخی ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش بر وفاداری به برند

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 زمینه رفتاراخلاقی, نقش مهمی را به عنوان یک منبعی برای رضایت مشتری و وفاداری آنها, ایفاء می کند. و در این میان ویژگی های اخلاقی و شخصیتی فروشندگان در ایجاد وفاداری در میان مشتریان نقش اساسی را ایفاء می نماید. هدف از انجام پژوهش حاضر, بررسی ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش در راستای افزایش وفاداری مشتریان به برند می باشد. روش روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل خریداران یک فروشگاه خرده فروشی خواروبار در شهر همدان می باشد, از میان جامعه مورد نظر, حجم نمونه براساس جدول مورگان تعداد 250 نفر با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس تعیین شده است. برای گردآوری داده های پژوهش از چهار پرسشنامه استاندارد اعتماد مشتری به برند خصوصی(8سوال), نگرش مصرف کنندگان نسبت به برند خصوصی(3سوال), برداشت مصرف کننده از ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش(23سوال) و وفاداری مصرف کنندگان به خرده فروش (4سوال) استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS22 انجام شده است. یافته ها نتایج نشان می دهد بین اعتماد مشتری بر وفاداری به برند رابطه معناداری وجود دارد. عامل اعتبار با مقدار ضریب همبستگی 907/0 کمترین همبستگی را دارا می باشد. و در ارتباط با برداشت مصرف کننده از ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش عامل سازگاری با ضریب 971/0 بیشترین سطح معنی داری را نشان می دهد. نتیجه گیری اعتماد مشتریان به برند خصوصی و گرایش آنها به برند خصوصی نقشی اساسی در تشکیل و مدیریت وفاداری مشتریان به خرده فروش دارند و با توجه به نقش ویژگی های اخلاقی در ایجاد اعتماد بیشتر مشتریان, خرده فروش ها باید به آن توجه کنند و از آن برای ایجاد, پیشرفت و حفظ یک رابطه با مشتریان خود و افزایش وفاداری آنها استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عقیقی، علیرضا، و دولتی، زهرا. (1396). تعیین ارتباط برخی ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش بر وفاداری به برند. اخلاق در علوم و فناوری، 12(4 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/407013/fa

    Vancouver: کپی

    عقیقی علیرضا، دولتی زهرا. تعیین ارتباط برخی ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش بر وفاداری به برند. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1396؛12(4 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/407013/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا عقیقی، و زهرا دولتی، “تعیین ارتباط برخی ویژگی های اخلاقی شخصیت خرده فروش بر وفاداری به برند،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 12، no. 4 ، pp. 0–0، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button