مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

392
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

515
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان بر اساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 324 | صفحه پایان 332

چکیده

 مقدمه: با توجه به این که رشته کارشناسی ارشد نوزادان تاکنون مورد بررسی سیستماتیک و ارزشیابی قرار نگرفته است, نیازمند ارزشیابی منسجم و نظام مند به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی است. لذا این مطالعه با هدف ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان بر اساس الگوی سیپ (CIPP) در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شد. روش ها: این مطالعه توصیفی-مقطعی به صورت ارزشیابی آموزشی بر مبنای الگوی سیپ در سال 1393 انجام شد. تعداد 40 نفر مشارکت کننده که شامل, یک مدیرگروه, 7 نفر از اعضای هیأت علمی گروه کودکان و نوزادان, 25 نفر دانشجو و 7 نفر از دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد مراقبت ویژه نوزادان دانشکده پرستاری اصفهان به صورت سرشماری وارد مطالعه شدند. ارزشیابی برنامه با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته براساس الگوی سیپ, شامل ابعاد زمینه, درون داد, فرآیند و برون داد انجام شد. جهت سنجش روایی صوری و محتوایی از نظر متخصصین و برای تعیین پایایی پرسش نامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج: میانگین به دست آمده در حیطه ی زمینه (77/18± 7/47 از مجموع 70 امتیاز), فرآیند (5/23± 24/120 از مجموع 160 امتیاز) و برون داد (16/85± 17/59 از مجموع 90 امتیاز) و به طور معنادار بالاتر از حد متوسط (001/0>p) بود, میانگین نمره در حیطه درون داد (9/18± 17/84 از مجموع 155 امتیاز) و پایین تر از حد متوسط بود (003/0p=). نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه وضعیت حیطه درون داد دوره کارشناسی ارشد مراقبت های ویژه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نامطلوب بود, بنابراین پیشنهاد می شود در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و اصلاح دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت ویژه نوزادان, تأکید بیش تری بر ارتقای عوامل مؤثر بر درون داد به ویژه برنامه درسی و اساتید انجام گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همتی، زینب، ایرج پور، علیرضا، اله بخشیان، مریم، ورزش نژاد، مریم، و عبدی شهشهانی، مهشید. (1397). ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان بر اساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 324-332. SID. https://sid.ir/paper/407282/fa

    Vancouver: کپی

    همتی زینب، ایرج پور علیرضا، اله بخشیان مریم، ورزش نژاد مریم، عبدی شهشهانی مهشید. ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان بر اساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):324-332. Available from: https://sid.ir/paper/407282/fa

    IEEE: کپی

    زینب همتی، علیرضا ایرج پور، مریم اله بخشیان، مریم ورزش نژاد، و مهشید عبدی شهشهانی، “ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه نوزادان بر اساس الگوی CIPP در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 324–332، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407282/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button