مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد عوامل موثر بر شکاف بین آموزش های تئوری با عملی در دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: در پژوهش حاضر با هدف دست یابی به راهکارهای کاهش شکاف میان آموزش تئوری و عملی, دیدگاه دانشجویان در مورد عوامل موثر بر این نقص آموزشی در دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه در سال 1396 بررسی می شود. روش کار: پژوهش توصیفی-تحلیلی حاضر, دیدگاه 150 دانشجوی سال سوم, چهارم, پنجم و ششم دوره دکتری دندانپزشکی را با سرشماری ارزیابی کرد. سوالات جمعیت شناختی پرسشنامه شامل جنس, سال تحصیلی, معدل و تجربه کار در بالین بود و سوالات اصلی به عوامل موثر بر شکاف آموزش تئوری با عملی در سه بعد استاد, دانشجو و برنامه ریزی آموزشی می پرداخت. یافته ها: 52% از دانشجویان شرکت کننده در مطالعه حاضر, پسر بودند. بیشترین فراوانی معدل بین 14 تا 17 با 3/77% بود و 74% از دانشجویان سابقه کار در بالین را داشتند. دانشجویان شرکت کننده در مطالعه حاضر به عوامل مرتبط با استاد امتیاز 482/4± 07/21, به عوامل مرتبط با دانشجو امتیاز 875/1± 23/13 و به عوامل مرتبط با برنامه ریزی آموزشی امتیاز 729/5± 02/35 دادند. بررسی تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی بر این دیدگاه نیز تنها بر حسب سال های مختلف تحصیلی و در حیطه عوامل مربوط به استاد (002/0=P) و عوامل مربوط به برنامه ریزی آموزشی (027/0=P) اختلاف آماری معنی داری را نشان داد. نتیجه گیری: با توجه به نظرات دانشجویان در اهمیت هر یک از عوامل موثر بر شکاف بین آموزش تئوری و عملی, اتخاذ راهکارهای مناسب در سه حیطه عوامل مربوط به دانشجو در مرحله اول, استاد و سپس برنامه ریزی آموزشی در جهت حذف یا کاهش فاصله بین آموزش تئوری و عملی در رشته دندانپزشکی ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمشیدی، لادن، مظفری، حمیدرضا، شریفی، روح اله، مرادپور، هدایت، و حمزه، حسین. (1397). بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد عوامل موثر بر شکاف بین آموزش های تئوری با عملی در دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 11(6 )، 107-113. SID. https://sid.ir/paper/408897/fa

    Vancouver: کپی

    جمشیدی لادن، مظفری حمیدرضا، شریفی روح اله، مرادپور هدایت، حمزه حسین. بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد عوامل موثر بر شکاف بین آموزش های تئوری با عملی در دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)[Internet]. 1397؛11(6 ):107-113. Available from: https://sid.ir/paper/408897/fa

    IEEE: کپی

    لادن جمشیدی، حمیدرضا مظفری، روح اله شریفی، هدایت مرادپور، و حسین حمزه، “بررسی دیدگاه دانشجویان در مورد عوامل موثر بر شکاف بین آموزش های تئوری با عملی در دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه،” راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، vol. 11، no. 6 ، pp. 107–113، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/408897/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button