مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,083
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

793
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 31

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت شیوه های مختلف ارایه دروس و تاثیر آن بر میزان یادگیری, هدف از این مطالعه مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان بود.مواد و روش ها: این تحقیق به روش کارآزمایی بالینی متقاطع در دو مرحله بر روی 72 نفر از دانشجویان سال دوم دندانپزشکی انجام گرفت, دانشجویان به صورت تصادفی به دو گروه تجربی (الف و ب) تقسیم شدند, در مرحله اول تحقیق, آموزش دندان سانترال بالا به گروه الف به روش تئوری - عملی (شاهد) و به گروه ب به روش عملی - تئوری (تجربی) ارائه گردید در مرحله دوم و هنگام آموزش دندان سانترال پایین جای دو گروه عوض شد, در پایان با برگزاری آزمون تئوری, میزان یادگیری دانشجویان سنجیده شد و یادگیری و رضایتمندی دو گروه با آزمون Mann-U-Whithney مورد قضاوت آماری قرار گرفت.یافته ها: از 72 نفر دانشجوی مورد بررسی 49 نفر (%68) مونث و 23 نفر (%32) مذکر بودند, دانشجویان در محدوده سنی 21.1±1.5 سال قرار داشتند در مجموع دو مرحله آزمون, نمره دانشجویان در روش تئوری عملی 15.1±1 و در روش علمی - تئوری 16.6±1 بود و این اختلاف از لحاظ آماری معنی دار بود (P<0.01). امتیاز رضایت مندی دانشجویان از روش تدریس تئوری - عملی 3.3±0.8 و در روش عملی - تئوری 4.4±0.6 بود و این اختلاف از لحاظ آماری معنی دار بود (P<0.001).نتیجه گیری: به نظر می رسد روش تدریس عملی - تئوری روشی کم هزینه در اصلاح شیوه سنتی سخنرانی در آموزش درس مورفولوژی دندان بوده و رضایتمندی دانشجویان را نیز افزایش می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاویانی، رامین، عزیزی، آرش، مکی نژاد، سیدعلیرضا، ولایی، ناصر، و کهوند، مهرداد. (1392). مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 10(1 (پیاپی 35))، 27-31. SID. https://sid.ir/paper/184710/fa

    Vancouver: کپی

    کاویانی رامین، عزیزی آرش، مکی نژاد سیدعلیرضا، ولایی ناصر، کهوند مهرداد. مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1392؛10(1 (پیاپی 35)):27-31. Available from: https://sid.ir/paper/184710/fa

    IEEE: کپی

    رامین کاویانی، آرش عزیزی، سیدعلیرضا مکی نژاد، ناصر ولایی، و مهرداد کهوند، “مقایسه روش تدریس عملی - تئوری با تئوری - عملی بر یادگیری درس مورفولوژی دندان و رضایتمندی دانشجویان،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 10، no. 1 (پیاپی 35)، pp. 27–31، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184710/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا