مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,089
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

757
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل نگرش و عوامل تشویق کننده اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور در باره یادگیری الکترونیکی (مورد پژوهی: دانشگاه پیام نور اردبیل)

صفحات

 صفحه شروع 443 | صفحه پایان 466

چکیده

 روند استفاده از یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی رو به افزایش است. دانشگاه پیام نور نیز همانند بسیاری از دانشگاه ها به دنبال استفاده و توسعه یادگیری الکترونیکی است. در موسساتی که بدنبال راه اندازی یادگیری الکترونیکی هستند و برای پذیرش موثر و توسعه یادگیری الکترونیکی تلاش می کنند, شناسایی نگرش و انگیزش اساتید اهمیت قابل ملاحظه ای دارد. هدف از انجام این تحقیق بررسی و تحلیل نگرش و عوامل مشوق اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور برای تدریس در دوره های یادگیری الکترونیکی می باشد. این تحقیق از نوع کاربردی و غیر آزمایشی می باشد که به روش توصیفی- همبستگی انجام گرفته است. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه مدون استفاده گردید. جامعه آماری این تحقیق اعضای هیات علمی و مدرسان مدعو دانشگاه پیام نور استان اردبیل (S=600) می باشند که 160 نفر با استفاده از نمونه گیری تصادفی و آماره کوکران به عنوان اعضای نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان داد که نگرش اکثر پاسخگویان نسبت به یادگیری الکترونیکی مثبت و مساعد بود و در نتیجه تحلیل عاملی, چهار عامل بهبود اثربخشی آموزشی در کاربرد یادگیری الکترونیکی, برقراری ارتباط دو سویه مدوام بین مدرس و دانشجو, حمایت معنوی و قانونی از درون داد و برون داد نظام یادگیری الکترونیک, تلفیق دوره های آموزشی سنتی با آموزش الکترونیکی به عنوان عوامل نگرش استخراج گردیدند. همچنین, علاقه شخصی مدرس برای استفاده از فناوری اطلاعات, یادگیری بیشتر مدرسان (توسعه حرفه ای), و مشارکت در یادگیری الکترونیکی به عنوان عاملی برای ارتقاء شغلی مهمترین عوامل مشوق اساتید بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدزاده نصری، مهناز، موسوی، مینا، و پویا، مهرداد. (1393). تحلیل نگرش و عوامل تشویق کننده اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور در باره یادگیری الکترونیکی (مورد پژوهی: دانشگاه پیام نور اردبیل). پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، 30(2)، 443-466. SID. https://sid.ir/paper/409650/fa

    Vancouver: کپی

    محمدزاده نصری مهناز، موسوی مینا، پویا مهرداد. تحلیل نگرش و عوامل تشویق کننده اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور در باره یادگیری الکترونیکی (مورد پژوهی: دانشگاه پیام نور اردبیل). پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)[Internet]. 1393؛30(2):443-466. Available from: https://sid.ir/paper/409650/fa

    IEEE: کپی

    مهناز محمدزاده نصری، مینا موسوی، و مهرداد پویا، “تحلیل نگرش و عوامل تشویق کننده اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه پیام نور در باره یادگیری الکترونیکی (مورد پژوهی: دانشگاه پیام نور اردبیل)،” پردازش و مدیریت اطلاعات (علوم و فناوری اطلاعات)، vol. 30، no. 2، pp. 443–466، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/409650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا