مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

734
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

517
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان از نظر اجرای برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان

صفحات

 صفحه شروع 209 | صفحه پایان 218

چکیده

 زمینه: آموزش مداوم به فعالیت های آموزشی پس از فارغ التحصیلی اطلاق می شود که به منظور افزایش دانش, مهارت و یا عملکرد حرفه ای فراگیران طراحی می گردد. این تحقیق به منظور بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان جهت برنامه ریزی برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان طراحی شد.روش کار: این مطالعه نظرات 450 پزشک عمومی شاغل در کل استان زنجان را در مورد برنامه های مدون با استفاده از پرسشنامه در زمستان 86 بررسی نمود.یافته ها: پنج اولویت اول پیشنهادی پزشکان به ترتیب برنامه های مدون رادیولوژی (26 پیشنهاد), زنان زایمان (26 پیشنهاد), فوریت 2 (25 پیشنهاد), اطفال 2 (24 پیشنهاد), داخلی 9 (23 پیشنهاد) بودند. برنامه های مدون کاملا ضروری شامل فوریت های 1 (58 مورد), مسمومیت های رایج (56 مورد), سردرد و کمردرد (51 مورد) و مهارت های عملی فوری (46 مورد) بود. برنامه های مدون طب کار 5 و مدیریت مراکز سرپایی 1 و 2 کمترین امتیاز محاسبه شده را بدست آوردند (هر یک 35 امتیاز).بحث: در کل هیچیک از تحقیقات قبلی برنامه مدون مورد درخواست پزشکان عمومی را معلوم نمی کردند. ولی این تحقیق عینا نوع برنامه های مدون موردنیاز ایشان را جهت ارایه در برنامه های آموزش مداوم مشخص کرد.نتیجه گیری: 5 اولویت اول برنامه مدون پزشکان عمومی شامل فوریت های 1 و 2, مسمومیت های رایج, آسم- آلرژی و رادیولژی انتخاب شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوشا، علی، خوشنویس اصل، پریسا، موسوی نسب، سیدنورالدین، کاظمی زنجانی، ناهید، و نوریان، عباسعلی. (1390). بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان از نظر اجرای برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، 29(3)، 209-218. SID. https://sid.ir/paper/41290/fa

    Vancouver: کپی

    کوشا علی، خوشنویس اصل پریسا، موسوی نسب سیدنورالدین، کاظمی زنجانی ناهید، نوریان عباسعلی. بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان از نظر اجرای برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران[Internet]. 1390؛29(3):209-218. Available from: https://sid.ir/paper/41290/fa

    IEEE: کپی

    علی کوشا، پریسا خوشنویس اصل، سیدنورالدین موسوی نسب، ناهید کاظمی زنجانی، و عباسعلی نوریان، “بررسی نیازهای آموزشی پزشکان عمومی زنجان از نظر اجرای برنامه های آموزش مدون دانشگاه علوم پزشکی زنجان،” مجله علمی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران، vol. 29، no. 3، pp. 209–218، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41290/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button