مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

292
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

544
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی از آموزش مهارت های بالینی در بین فارغ التحصیلان دندانپزشکی عمومی شرکت کننده در آزمون دستیاری سال 1398

صفحات

 صفحه شروع 212 | صفحه پایان 225

چکیده

 زمینه: یکی از راه های ارزشیابی برنامه درسی بررسی رضایتمندی فارغ التحصیلان رشته از مهارت های عملی کسب شده است. با توجه به نبود داده های در سطح ملی, هدف از مطالعه حاضر بررسی میزان رضایتمندی از آموزش مهارت های بالینی از دیدگاه فارغ التحصیلان دندانپزشکی عمومی کشور می باشد. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه مقطعی توصیفی-تحلیلی است. جامعه مورد بررسی 614 نفر از شرکت کنندگان در آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی سال 1398 بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه ای شامل سه قسمت بود که پس از طراحی پرسشنامه, با استفاده از آزمون های آماری, روایی و پایایی آن تایید گردید. پرسشنامه ها پیش از برگزاری آزمون دستیاری دندانپزشکی بین شرکت کنندگان پخش گردید و پس از جمع آوری, اطلاعات آن ها استخراج شده و با استفاده از روش های آماری آزمون من-ویتنی و کروسکال-والیس به منظور مقایسه توزیع رضایتمندی بر اساس سال ورود و تیپ بندی دانشگاه در نرم افزار SPSS ویرایش 26 آنالیز شد. یافته ها: با توجه به توزیع در زمان آزمون, درصد بازگشت پرسشنامه ها 100 درصد بود. بیشترین میزان رضایتمندی مربوط به درس دندانپزشکی کودکان (76/5 درصد), ترمیمی (71/4 درصد) و رادیولوژی (64/7 درصد) و کمترین نیز مربوط به درس اندودانتیکس (38/1 درصد), ارتودنسی (41/9 درصد) و بیماری های دهان, فک و صورت (45/3 درصد) بود. نتیجه گیری: در مجموع, رضایتمندی شرکت کنندگان در این مطالعه در اکثر مهارت ها بالاتر از سطح متوسط (بیش از 50 درصد) بود. هر چند, سال ورود به دانشگاه, مهارت های عملی مختلف و دانشکده های متفاوت تاثیر معناداری بر روی میزان رضایتمندی نشان دادند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هوشمند، بهزاد، حیدری، غلامرضا، صفرنواده، مریم، یاراحمدی، مهشید، سیگار چیان تقی زاده، فاطمه، و صالحی، نوشین. (1400). بررسی میزان رضایتمندی از آموزش مهارت های بالینی در بین فارغ التحصیلان دندانپزشکی عمومی شرکت کننده در آزمون دستیاری سال 1398. طب جنوب، 24(3 )، 212-225. SID. https://sid.ir/paper/414378/fa

    Vancouver: کپی

    هوشمند بهزاد، حیدری غلامرضا، صفرنواده مریم، یاراحمدی مهشید، سیگار چیان تقی زاده فاطمه، صالحی نوشین. بررسی میزان رضایتمندی از آموزش مهارت های بالینی در بین فارغ التحصیلان دندانپزشکی عمومی شرکت کننده در آزمون دستیاری سال 1398. طب جنوب[Internet]. 1400؛24(3 ):212-225. Available from: https://sid.ir/paper/414378/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد هوشمند، غلامرضا حیدری، مریم صفرنواده، مهشید یاراحمدی، فاطمه سیگار چیان تقی زاده، و نوشین صالحی، “بررسی میزان رضایتمندی از آموزش مهارت های بالینی در بین فارغ التحصیلان دندانپزشکی عمومی شرکت کننده در آزمون دستیاری سال 1398،” طب جنوب، vol. 24، no. 3 ، pp. 212–225، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/414378/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button