مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

254
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

525
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان

صفحات

 صفحه شروع 284 | صفحه پایان 294

چکیده

ارزشیابی اساتید به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ارتقای کیفیت آموزشی مورد توجه دانشگاه هاست. پژوهش حاضر مطالعه با هدف تعیین ملاک های سنجش عملکرد اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آبادان انجام شد. این مطالعه توصیفی در سال 1398 برروی 351 دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد. افراد به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند و به دو پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و استادخوب (محقق ساخته) پاسخ دادند. تحلیلداده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS (نسخه22) و آمار توصیفی (میانگین, انحراف معیار, فراوانی مطلق و نسبی) و استنباطی (کای اسکوئر) انجام شد. ویژگی های علمی اساتید با میانگین 515/0± 2697/4 مهم ترین عامل در ارزشیابی بود و ویژگی های فردی و حرفه ای آنان به ترتیب با میانگین 364/0± 1560/4 و 446/0± 6961/3 در اولویت بعدی قرار داشتند. در بخش ویژگی های علمی" توان علمی و قدرت تفهیم مطالب توسط استاد" با میانگین 616/0± 4530/4, در بخش ویژگی های حرفه ای" اختصاص زمان استراحت به دانشجویان در ضمن تدریس" با میانگین507/0± 5726/4 و در بخش ویژگی های فردی "رعایت ادب و احترام در ارتباط با دانشجو" با میانگین554/0± 3675/4 بیشترین نمره را به خود اختصاص دادند. علیرغم مهم بودن توان علمی استاد, اختصاص زمان استراحت به دانشجویان بیشترین میانگین 507/0± 5726/4 را در بین همه گویه ها به خود اختصاص داد. بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه, ضرورت دارد اساتید از اهمیت ارتقا و بهبود مهارت های حرف ه ای خود آگاه شوند تا بتوانند نقاط ضعف موجود در فرایند تدریس را شناسایی و برطرف کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیاتی، فرخنده، حیاتی، فرزانه، و نعیمی، سمانه. (1399). بررسی ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 11(3 )، 284-294. SID. https://sid.ir/paper/415319/fa

    Vancouver: کپی

    حیاتی فرخنده، حیاتی فرزانه، نعیمی سمانه. بررسی ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1399؛11(3 ):284-294. Available from: https://sid.ir/paper/415319/fa

    IEEE: کپی

    فرخنده حیاتی، فرزانه حیاتی، و سمانه نعیمی، “بررسی ویژگی های یک استاد خوب از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 11، no. 3 ، pp. 284–294، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/415319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button