Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

769
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان

صفحات

 صفحه شروع 176 | صفحه پایان 186

چکیده

 به منظور توسعه یک سیستم آموزشی, ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از طرف متقاضیان آن دارای اهمیت بسزایی است. لذا این مطالعه با هدف بررسی کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده از دیدگاه گیرندگان خدمات آموزشی با تمرکز بردانشجویان علوم پزشکی آبادان در سال 1397 انجام شد. این مطالعه توصیفی در سال 1397 بر روی 236 دانشجوی دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شد. افراد به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند و به دو پرسش نامه مشخصات دموگرافیک و سروکوال پاسخ دادند. آنالیز داده ها با استفاده از نرم افزارSPSS و آزمون های آماری توصیفی و استنباطی( کای اسکوئر, t مستقل, آنالیز واریانس) انجام شد. بیش ترین و کم ترین میانگین نمره ادراک به ترتیب در بعد اطمینان (3. 08± 0. 81) و در بعد فیزیکی) 2. 88± 1. 06) بود. این شکاف در تمامی ابعاد پنج گانه کیفیت خدمات آموزشی وجود دارد. بیش ترین و کم ترین میانگین نمره شکاف به ترتیب در بعد همدلی (1. 28± 1. 12-) و در بعد اطمینان (0. 96± 1. 13-) بود. اختلاف آماری معناداری از نظر میانگین نمره شکاف در ابعاد پاسخگویی, همدلی و تضمین در بین دانشجویان سال اول و دوم و دانشجویان سال سوم و بالاتر با (05/0> P) وجود داشت. میانگین نمره شکاف پاسخگویی و همدلی در بین سه گروه تحصیلی اختلاف آماری معناداری (05/0> P)داشت. بر اساس نتایج این تحقیق, به منظور بهبود و توسعه سیستم آموزشی به ویژه در بعد همدلی, پیشنهاد می شود همه دست اندرکاران امر آموزش به ویژه مسؤولان توجه بیش تری به انتظارات دانشجویان داشته باشند و خدمات دانشگاه را با توجه به نیازهای دانشجویان و رضایت مندی آن ها بهبود بخشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مراغی، الهام، حیاتی، فرخنده، و حیاتی، فرزانه. (1398). ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 10(3 )، 176-186. SID. https://sid.ir/paper/228820/fa

    Vancouver: کپی

    مراغی الهام، حیاتی فرخنده، حیاتی فرزانه. ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1398؛10(3 ):176-186. Available from: https://sid.ir/paper/228820/fa

    IEEE: کپی

    الهام مراغی، فرخنده حیاتی، و فرزانه حیاتی، “ارزیابی کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشکده علوم پزشکی آبادان،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 10، no. 3 ، pp. 176–186، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228820/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا