مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

884
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزشیابی به روش آسکی بر یادگیری، رضایت و اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری: مطالعه ی مروری

صفحات

 صفحه شروع 70 | صفحه پایان 83

چکیده

 مقدمه: آزمون بالینی ساختار یافته عینییا آسکییکی از شیوه های ارزشیابی است که طی سال های اخیر, در رشته های پزشکی و پیراپزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. با توجه به این که مطالعات مختلف گزارشات متفاوتی در زمینه آثار این روش ارائه کرده اند, همچنان این سؤال وجود دارد که ارزشیابی دانشجویان پرستاری به روش آسکی چه تأثیری بر یادگیری, رضایت و اضطراب آنها دارد, لذا, مطالعه حاضر با هدف مرور بر مطالعات قبلی و بررسیتأثیر ارزشیابی به روش آسکی بر یادگیری, رضایت و اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری انجام شد. روش ها: این مطالعه به صورت مروری نظام مند انجام شد و در پایگاه هایGoogle Scholar, SID, Iranmedex, PubMed, ERICجستجو شد. مقالات از سال 2008 تا 2017 با استفاده از کلید واژه های دانشجویان پرستاری, ارزیابی, ارزشیابی, آزمون آسکی, ارزشیابی آسکی, یادگیری, استرس امتحان, اضطراب امتحان و رضایت از امتحان. OSCE, Nursing Students, Learning,, Satisfactionو Test Anxiety جستجو شد. در نهایت پس از اعمال معیارهای ورود, از بین 110 مقاله یافت شده, 15 مقاله وارد مطالعه شد. نتایج: نتایج در سه دسته تأثیر آسکی بر رضایت از امتحان دانشجویان, آسکیبه عنوانیک روش اضطراب آور در مقایسه با روش سنتی و تأثیر آسکی بر یادگیری دانشجویان پرستاری مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نشان داد که شیوه آسکی با توجه به ویژگی هایی که در روند اجرا دارد, رضایتدانشجویان را جلب نموده است و باعث افزایشیادگیری آن ها شده است. با این حال, نتایج مطالعات درباره اضطراب آور بودن آسکی با یکدیگر توافق ندارد. نتیجه گیری: با طراحی دقیق ایستگاه ها, آماده سازی مناسب دانشجویان و اساتید در طول ترم تحصیلی, فراهم آوردن محیط مناسب, تجهیزات و نیروی لازم, اختصاص دادن زمان کافی به برگزاری آزمون, می توان ارزشیابی دقیقی را به روش آسکی از دانشجویان بعمل آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب حاج باقری، محسن، و یزدانی، ملیحه. (1397). تاثیر ارزشیابی به روش آسکی بر یادگیری, رضایت و اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری: مطالعه ی مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 18(81 )، 70-83. SID. https://sid.ir/paper/407278/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب حاج باقری محسن، یزدانی ملیحه. تاثیر ارزشیابی به روش آسکی بر یادگیری, رضایت و اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری: مطالعه ی مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1397؛18(81 ):70-83. Available from: https://sid.ir/paper/407278/fa

    IEEE: کپی

    محسن ادیب حاج باقری، و ملیحه یزدانی، “تاثیر ارزشیابی به روش آسکی بر یادگیری, رضایت و اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری: مطالعه ی مروری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 18، no. 81 ، pp. 70–83، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/407278/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button