Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

469
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

252
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه رابطه سبک های مدیریت کلاسی با نگرش به یادگیری الکترونیکی در استادان

صفحات

 صفحه شروع 345 | صفحه پایان 355

چکیده

 زمینه و اهداف: پاندمی Covid-19 بستر تشکیل اغلب کلاس های درس را به طور اجتناب ناپذیری به شکل کلاس مجازی تبدیل نمود. آموزش الکترونیکی و شیوه مدیریت کلاسی در این دوران بر کیفیت آموزش موثر است. این مطالعه به منظور رابطه سبک های مدیریت کلاسی با نگرش استادان به یادگیری الکترونیکی در دانشکده علوم پزشکی آبادان انجام شده است. مواد و روش ها: در این پژوهش مقطعی-تحلیلی در سال 1399, مدرسان علوم پایه و بالینی دانشکده علوم پزشکی آبادان به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار پژوهش دو پرسش نامه سبک مدیریت کلاس و نگرش استادان به یادگیری الکترونیک بود. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون ویلکاکسون و رگرسیون و نرم افزار SPSS 21 انجام شد. یافته ها: 76 مدرس مرد و 69 مدرس زن در مطالعه مشارکت داشتند. در حیطه آموزش الکترونیک بیش ترین و کم ترین میانگین به ترتیب مربوط به آموزش چند رسانه ای (92/3 ± 57/1) و احساس رضایت (04/3 ± 3/1) بود. در حیطه مدیریت کلاس بعد آموزش با بیش ترین میانگین (3/0 ± 03/3) و بعد نیروی انسانی کم ترین میانگین را داشت (34/0 ± 49/2). ارتباط معنی داری بین نگرش به آموزش الکترونیک و مدیریت کلاس مشاهده نشد. نتیجه گیری: نگرش مثبت به آموزش الکترونیک و عدم رضایت از مدیریت کلاس می تواند فرآیند آموزشی را هم برای مدرسان و هم برای دانشجویان مشکل نماید. استفاده از روش های نوین آموزشی و تقویت زیرساخت های آموزش الکترونیک, تربیت و ایجاد انگیزه در استادان و پرهیز از مدیریت جزیره ای توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محبوبی، محمد، زاهدی، عاطفه، رستگاری مهر، بابک، ابرازه، علی، سیار، سارا، و پهلوان زاده، باقر. (1400). مطالعه رابطه سبک های مدیریت کلاسی با نگرش به یادگیری الکترونیکی در استادان. تصویر سلامت، 12(4 )، 345-355. SID. https://sid.ir/paper/416175/fa

    Vancouver: کپی

    محبوبی محمد، زاهدی عاطفه، رستگاری مهر بابک، ابرازه علی، سیار سارا، پهلوان زاده باقر. مطالعه رابطه سبک های مدیریت کلاسی با نگرش به یادگیری الکترونیکی در استادان. تصویر سلامت[Internet]. 1400؛12(4 ):345-355. Available from: https://sid.ir/paper/416175/fa

    IEEE: کپی

    محمد محبوبی، عاطفه زاهدی، بابک رستگاری مهر، علی ابرازه، سارا سیار، و باقر پهلوان زاده، “مطالعه رابطه سبک های مدیریت کلاسی با نگرش به یادگیری الکترونیکی در استادان،” تصویر سلامت، vol. 12، no. 4 ، pp. 345–355، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/416175/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا