مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 102 | صفحه پایان 111

چکیده

آموزش پزشکی در ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان در سه مقطع آموزش پزشکی عمومی (Undergraduate Medical Education), آموزش پزشکی تخصصی (Graduate Medical Education), و آموزش پزشکی مـــــداوم (Continuing Medical Education)  ارایه می شود. به منظور پیشرفت آموزش پزشکی و ایجاد تحول لازم در آن, اندیشمندان و مربیان آموزش پزشکی, در گردهمایی های مختلف از جمله اجلاس سال 1988 برای رفع نارسایی های موجود در آموزش پزشکی, گام های اصلاحی را پیشنهاد نمودند. یکی از مهمترین مسایل مطرح شده در این نشست, توسعه فناوری اطلاعات در عرصه آموزش علوم پزشکی می باشد. دانشکده های زیادی در کشورهای پیشرفته از سیستم آنلاین جهت ارتباط با دانشجوان بهره می جویند. بسیاری از دروس پزشکی بصورت "برخط " ارایه می شود. این تاثیرات, اگرچه با روند کندتر در ایران نیز در حال شکل گیری است, تلاش دانشکده های پزشکی ایران برای تاسی گرفتن از یادگیری الکترونیکی در برنامه های استراتژیک این دانشکده ها قابل رویت است. حرکت های جدیدی در برخی از دانشگاه ها در زمینه آموزش های الکترونیکی در دوره بازآموزی ها صورت گرفته است و پتانسیل موجود می تواند مسیر الکترونیکی شدن آموزش پزشکی را حداقل در برنامه درسی علوم پایه تسریع نماید. برای تهیه این مقاله بیش از پنجاه مقاله خارجی, ده مقاله داخلی, هشتاد سایت مرتبط با یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه مشاهدات نشان داد که کاربرد یادگیری الکترونیکی به عنوان یک برنامه مورد توجه دانشگاه های علوم پزشکی در دنیا قرار گرفته است. برخی از دانشگاه ها از جمله دانشگاه های آمریکای شمالی, این مقوله را در آموزش علوم پایه بطور کامل انجام داده اند. در کشور ما نیز بعضی از دانشگاه در زمینه آموزش های مداوم برنامه هایی را به مورد اجرا گذارده و برخی دیگر نیز در زمینه تک درس بصورت الکترونیکی اقدام نموده اند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امامی، حسن، اقدسی، محمد، و آسوشه، عباس. (1388). یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی. پژوهش در پزشکی، 33(2)، 102-111. SID. https://sid.ir/paper/41661/fa

    Vancouver: کپی

    امامی حسن، اقدسی محمد، آسوشه عباس. یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی. پژوهش در پزشکی[Internet]. 1388؛33(2):102-111. Available from: https://sid.ir/paper/41661/fa

    IEEE: کپی

    حسن امامی، محمد اقدسی، و عباس آسوشه، “یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی،” پژوهش در پزشکی، vol. 33، no. 2، pp. 102–111، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/41661/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button