مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,085
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی، عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 44

چکیده

 هدف این پژوهش, مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه است. نمونه تحقیق مشتمل بر دویست و شصت و یک نفر (چهل و نه دختر و هشتاد و یک پسر تک پایه و پنجاه و شش دختر و هفتاد و پنج پسر چندپایه) است که در سال تحصیلی 83-82 در پایه پنجم ابتدایی به تحصیل اشتغال داشتند. در این تحقیق از سه ابزار: پرسش نامه عزت نفس پوپ, پرسشنامه رشد مهارت های اجتماعی و آزمون ریاضی معلم ساخته استفاده شد. پس از جمع آوری داده ها, آمارهای توصیفی مناسب و آزمون t مستقل برای مقایسه دو گروه به کار گرفته شد. به استناد یافته های این پژوهش, بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه از نظر میزان مهارت های اجتماعی و پیشرفت درسی تفاوت معناداری وجود دارد و دانش آموزان کلاس های چندپایه, مهارت های اجتماعی و پیشرفت درسی بالاتری را نسبت به دانش آموزان کلاس های تک پایه نشان دادند. بین این دو گروه (کلاس های چندپایه و تک پایه) از نظر عزت نفس تفاوت معناداری مشاهده نشد و فقط در خرده آزمون های عزت نفس (عزت نفس تحصیلی), میانگین نمره های دانش آموزان کلاس های چندپایه نسبت به تک پایه بالاتر بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مددی امام زاده، زهرا، کدیور، م.، و نوابی نژاد، شکوه. (1383). بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، -(2-1 (پیاپی 20-19))، 27-44. SID. https://sid.ir/paper/417369/fa

    Vancouver: کپی

    مددی امام زاده زهرا، کدیور م.، نوابی نژاد شکوه. بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی). پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت[Internet]. 1383؛-(2-1 (پیاپی 20-19)):27-44. Available from: https://sid.ir/paper/417369/fa

    IEEE: کپی

    زهرا مددی امام زاده، م. کدیور، و شکوه نوابی نژاد، “بررسی و مقایسه مهارت های اجتماعی, عزت نفس و پیشرفت درسی بین دانش آموزان کلاس های چندپایه و تک پایه (مدارس ابتدایی)،” پژوهش در مسایل تعلیم و تربیت، vol. -، no. 2-1 (پیاپی 20-19)، pp. 27–44، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417369/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button