مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

924
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 56

چکیده

 مقدمه. ارزشیابی یکی از جنبه های مهم در فرایند فعالیت های آموزشی است و توسط آن می توان به کاستی ها و نقاط قوت برنامه آموزشی پی برد و راه کار مناسبی را در جهت حل مشکلات برنامه آموزشی ارایه نمود. به همین منظور, نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی مورد مطالعه قرار گرفت.روش ها. برای انجام این پژوهش توصیفی, پرسشنامه ای تهیه شده و در اختیار اساتید قرار گرفت و سپس اطلاعات استخراج شده از 51 پرسشنامه برگشتی, با استفاده از روش های آماری توصیفی وتحلیلی و توسط نرم افزاز SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج. 5/72 درصد اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه, از ارزشیابی مرحله ای و 5/27 درصد آنها از ارزشیابی تراکمی استفاده می کنند. مهمترین آزمون های مورد استفاده برای ارزشیابی به ترتیب: سوالات چند گزینه ای و آزمون های کتبی (تشریحی) می باشد. اساتید عمدتا مهمترین ملاک ارزشیابی خود را امتحان پایان ترم می دانند. اکثریت قریب به اتفاق آنها (2/90 درصد) به هنگام تدریس, از طرح درس استفاده می کنند. حدود 30 درصد آنها دارای مدرک دکترا (PhD) بوده و عمدتا در بیش از یک مقطع تدریس می نمایند. 51 درصد اساتید امتحان میان ترم برگزار می کنند. بین مقطع تحصیلی تدریس شده توسط اساتید و نحوه ارزشیابی آنها از دانشجویان رابطه معنی داری وجود داشت. اکثر اساتید از نظر سنی و سابقه تدریس جوان بوده و میانگین تعداد واحدهایی را که در هر ترم تدریس می نمایند, بیشتر از سقف موظف آنها می باشد.بحث. با اینکه اساتید عمدتا ارزشیابی مرحله ای را مورد استفاده قرار می دهند, اما با این حال, مهمترین ملاک ارزشیابی را امتحان پایان ترم می دانند. تجدید نظر در روش های ارزشیابی و تدریس و توجه به روش های نوین ارزشیابی می تواند مشکلات موجود را کاهش دهد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

کمیلی، غلامرضا، و رضایی، قربانعلی. (1380). نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 1(4 (پیاپی 4))، 52-56. SID. https://sid.ir/paper/417639/fa

Vancouver: کپی

کمیلی غلامرضا، رضایی قربانعلی. نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1380؛1(4 (پیاپی 4)):52-56. Available from: https://sid.ir/paper/417639/fa

IEEE: کپی

غلامرضا کمیلی، و قربانعلی رضایی، “نحوه ارزشیابی دانشجویان توسط اعضای هیات علمی علوم پایه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 1، no. 4 (پیاپی 4)، pp. 52–56، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/417639/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button