مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,634
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,084
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نظریه ‎های یادگیری و به کارگیری آنها در فرایند تدریس در رشته ‎های علوم انسانی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقاله حاضر با هدف بررسی میزان شناخت اعضای هیئت علمی رشته های علوم انسانی دانشگاههای شهر تهران از چهار دسته نظریه‎های یادگیری و چگونگی به کارگیری آنها در فرایند تدریس تهیه شده است.  روش پژوهش توصیفی و نمونه آماری نیز شامل 75 نفر از اعضای هیئت علمی رشته ‎های مذکور از پنج دانشگاه تهران بود که بر اساس درصد سهم اعضای هیئت علمی دانشگاهها و جنسیت با روشهای نمونه گیری خوشه ای, طبقه ای متناسب با حجم و تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارجمع آوری داده‎ها شامل آزمون سنجش نظریه‎ های یادگیری و چک لیست مشاهده عملکرد تدریس اعضای هیئت علمی بود. داده‎ها در دو سطح توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل آماری شدند. عمده ‎ترین یافته های پژوهش این  است که میزان شناخت اعضای هیئت علمی رشته‎‎ های علوم انسانی از نظریه های یادگیری در سطح بالاتر از متوسط بود. بیشترین میانگین نمره‎‎ها مربوط به حوزه نظریه رفتارگرایی و کمترین آنها مربوط به حوزه نظریه فراشناخت بود.    

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سبحانی نژاد، مهدی. (1383). نظریه ‎های یادگیری و به کارگیری آنها در فرایند تدریس در رشته ‎های علوم انسانی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 10(4 (34))، 1-24. SID. https://sid.ir/paper/420617/fa

Vancouver: کپی

سبحانی نژاد مهدی. نظریه ‎های یادگیری و به کارگیری آنها در فرایند تدریس در رشته ‎های علوم انسانی . پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1383؛10(4 (34)):1-24. Available from: https://sid.ir/paper/420617/fa

IEEE: کپی

مهدی سبحانی نژاد، “نظریه ‎های یادگیری و به کارگیری آنها در فرایند تدریس در رشته ‎های علوم انسانی ،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 10، no. 4 (34)، pp. 1–24، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/420617/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button