مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,295
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی پروژه ارتقای کیفیت آموزش و بهبود برنامه درسی با تاکید بر روشهای فعال در علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، نیم سال اول 78-1377

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 315

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت آموزش و بهبود برنامه درسی, تحقیق حاضر در نیمسال اول 78-1377 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, انجام گرفت. مواد و روش ها: تحقیق به روش توصیفی روی 384 دانشجوی علوم پایه پزشکی با روش ارزشیابی بر مبنای نظرسنجی از دانشجویان و اساتید در مورد مفید بودن برنامه و تسهیلات اجرایی فراهم شده و نیز بر مبنای مشاهده عینی برای تعیین میزان کاربرد علمی فنون اجرای روشهای فعال توسط اساتید به عمل آمد. شاخصهای مفید بودن برنامه و نیز شاخصهای تسهیلات و امکانات جهت اجرای روشهای فعال در یک طیف چهارگانه (خیلی زیاد, زیاد, متوسط و کم) بررسی و ثبت گردید. پاسخ های «خیلی زیاد و زیاد» دانشجویان و اساتید به عنوان مفید بودن برنامه روشهای فعال و امکانات و تسهیلات فراهم شده و پاسخ های «متوسط و کم» به عنوان مفید نبودن و عدم وجود امکانات جهت اجرای برنامه تلقی گردید.عملکرد اساتید برای اجرای برنامه با قرار و اطلاع قبلی صورت گرفت. اساتیدی که حداقل دو سوم نمره را اخذ نموده بودند. یعنی خیلی زیاد, به عنوان اجرای موفق روش های فعال در نظر گرفته شدند. یافته ها: 384 دانشجو, 188 نفر (49%) پسر و 196 نفر (51%) دختر با میانگین سنی 20.1±1.6 سال و 34 استاد, 18 نفر (51%) مرد و 16 نفر (46%) زن با میانگین سنی 46.7±8.9 سال در این مطالعه وارد شدند. 135 نفر (35%) از دانشجویان, روش های فعال اجرا شده را مفید و 32% آنها امکانات و تسهیلات فراهم شده برای اجرای برنامه را کافی اعلام داشتند. 85.2% اساتید, روش های فعال اجرا شده را مفید و 70.6% امکانات و تسهیلات فراهم شده را جهت برنامه کافی اعلام داشتند. کاربرد فنون جهت اجرای روش های فعال در 70% از اساتید قابل قبول بود.نتیجه گیری و توصیه ها: از نظر اساتید و ارزیابان, برنامه موفق اجرا شده است اما از نظر دانشجویان رضایت فراگیران از اجرای روش های فعال تامین نشده است. با توجه به اهمیت این گروه توصیه می گردد در یک تحقیق Action research نسبت به ارتقای کیفیت آموزش و بهبود برنامه های درسی جهت ایجاد تغییر در نگرش دانشجویان, اقدامات مقتضی صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

بصیری، عباس، یادگاری، داوود، مرتضوی، فتحیه، میرزابیگی، علی، و ولایی، ناصر. (1380). ارزشیابی پروژه ارتقای کیفیت آموزش و بهبود برنامه درسی با تاکید بر روشهای فعال در علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, نیم سال اول 78-1377. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، 6(4 (پی در پی 24))، 311-315. SID. https://sid.ir/paper/423843/fa

Vancouver: کپی

بصیری عباس، یادگاری داوود، مرتضوی فتحیه، میرزابیگی علی، ولایی ناصر. ارزشیابی پروژه ارتقای کیفیت آموزش و بهبود برنامه درسی با تاکید بر روشهای فعال در علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, نیم سال اول 78-1377. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)[Internet]. 1380؛6(4 (پی در پی 24)):311-315. Available from: https://sid.ir/paper/423843/fa

IEEE: کپی

عباس بصیری، داوود یادگاری، فتحیه مرتضوی، علی میرزابیگی، و ناصر ولایی، “ارزشیابی پروژه ارتقای کیفیت آموزش و بهبود برنامه درسی با تاکید بر روشهای فعال در علوم پایه دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی, نیم سال اول 78-1377،” پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، vol. 6، no. 4 (پی در پی 24)، pp. 311–315، 1380، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/423843/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button