مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

504
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

247
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 106

چکیده

 بی شک, تحقق گفتمان تبلیغاتی به چگونگی به کارگیری راهکارهایی که شیوه های بیان و نقل متفاوتی را در بر می گیرند, بستگی دارد. از میان این راهکارها می توان به راهکار روایی, گفتمانی, بلاغتی و توصیفی اشاره نمود. در این تحقیق, گفتمان زیمنس که ما را با تبلیغ نوعی تلفن همراه مواجه می سازد نمونه ای است که می توان از طریق آن به فرآیند تعامل بین کلمه و شی و نقش آن در ایجاد نظام ارزشی در گفتمان پی برد. همین نظام ارزشی است که ما را با دو نوع ارزش مواجه می سازد. ارزش مطلق و ارزش جهانی. علاوه بر این بر اساس همین تعامل است که حضوری مجازی اما غیر تزیینی و زنده و حساس شکل می گیرد. و بالاخره هویتی را که گفتمان زیمنس عرضه کننده آن است از این نکته حکایت دارد که این تبلیغ تجاری از دیدگاه نشانه – معنا شناختی راهکار اصلی خود را بر تمایز و استمرار استوار نموده است. تمایز, چرا که گونه های متفاوتی از روایت و بیان جهت ارایه مبایل زیمنس به کار گرفته شده است و استمرار, چرا که همه این گونه ها حکایت از یک معنای واحد دارند: «شدن» بر اساس زنجیره ای پیوسته و جهت دار و هدفمند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شعیری، حمیدرضا. (1383). گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شی. پژوهش زبان های خارجی، -(21 (ویژه نامه فرانسه))، 93-106. SID. https://sid.ir/paper/425238/fa

    Vancouver: کپی

    شعیری حمیدرضا. گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1383؛-(21 (ویژه نامه فرانسه)):93-106. Available from: https://sid.ir/paper/425238/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا شعیری، “گفتمان تبلیغاتی: محل تعامل کلمه و شی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 21 (ویژه نامه فرانسه)، pp. 93–106، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/425238/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button