مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

162
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انجمن مرجع و خدمات به کاربران، رهنمودهایی برای خدمات اطلاع رسانی

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 240

چکیده

 در این راهنما خدمات اطلاع رسانی کتابخانه ها با عناوین خدمات, منابع, دسترسی, نیروی انسانی, ارزیابی و اصول اخلاق مورد توجه قرار گرفته است. این خدمات در پیوند با وظیفه اصلی کتابخانه ها که عبارت است از برآورده ساختن نیازهای آموزشی, تفریحی, شخصی و اقتصادی کلیه افراد جامعه تبیین شده است. تاکید شده است که خدمات اطلاع رسانی نه تنها باید نیازهای کاربر را برآورده سازد, بلکه آن نیازها را باید پیشی بینی کند تا از این طریق منابع مناسب را گردآوری و در دسترس قرار دهد. خدمات باید بر اساس رفتارها و عادات جستجوی اطلاعات, نیازهای اطلاعاتی و خدمات مورد انتظار افراد آن جامعه طراحی شوند. در این متن 31 رهنمود ارایه شده است که بیشترین آن به خدمات مربوط است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    افیونی، مهین دخت. (1386). انجمن مرجع و خدمات به کاربران, رهنمودهایی برای خدمات اطلاع رسانی. کتابداری و اطلاع رسانی، 10(2 (مسلسل 38))، 233-240. SID. https://sid.ir/paper/426884/fa

    Vancouver: کپی

    افیونی مهین دخت. انجمن مرجع و خدمات به کاربران, رهنمودهایی برای خدمات اطلاع رسانی. کتابداری و اطلاع رسانی[Internet]. 1386؛10(2 (مسلسل 38)):233-240. Available from: https://sid.ir/paper/426884/fa

    IEEE: کپی

    مهین دخت افیونی، “انجمن مرجع و خدمات به کاربران, رهنمودهایی برای خدمات اطلاع رسانی،” کتابداری و اطلاع رسانی، vol. 10، no. 2 (مسلسل 38)، pp. 233–240، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/426884/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button