مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

661
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و بحثی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در نیمسال دوم 83- 84

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 15

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه آموزش پرستاری در کل متمرکز بر شیوه های تدریسی است که مهارتهای حل مساله و تفکر انتقادی را افزایش دهد. با توجه به اهمیت ارتقا آموزش پرستای و استفاده موفقیت آمیز از روشهای تدریس،این تحقیق به منظور تعیین مقایسه ای تاثیر روشهای آموزش سحنرانی و بحثی در میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در درس پرستاری ویژه در دانشکده پرستاری و مامائی تبریز1383-1384 صورت گرفت.روش و ابزار: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که بصورت نمونه گیری مبتنی بر هدف برروی 50 دانشجوی پرستاری انجام گرفت که دارای واحد پرستاری ویژه بودند. پس از همسان سازی متغیرهای سن و جنس و معدل ترم گذشته در دو گروه به تدریس به شیوه سخنرانی و بحثی قرار گرفتند و یک مدرس طی 16 جلسه 1/30 دقیقه ای به آنها آموزش داد.ابزار گردآوری داده ها شامل فرم اطلاعات دموگرافیک و آزمون پرستاری نهائی ویژه بود.که فرم اطلاعات و پیش آزمون و پس آزمون در جلسات اول و نهایی بعمل آمد.نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که میزان یادگیری در گروه تدریس به شیوه سخنرانی با (p<0.005) و در گروه بحث گروهی با p<0.005)) به لحاظ آماری بصورت معنی داری افزایش یافته است و میزان یادگیری در گروه بحثی با (p<0.001) از گروه تدریس به شیوه سخنرانی افزایش نشان می دهد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج پژوهش که میزان بالای یادگیری را در شیوه تدریس بحث گروهی نسبت به سخنرانی را نشان میدهد که این روش با ایجاد وابستگی در اعضای گروهها، انطباق در گروه و مسوولیت پذیری پیامدهای مثبتی در یادگیری ایجاد نموده است که توجه به آموزش پرستاری و استفاده از روش بحثی توصیه شده و پیشنهاد میشود در خصوص میزان یادگیری در روشهای دیگر تدریس نیز مطالعات جامع تری صورت گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لک دیزجی، سیما، رضوی، نصرت، داوودی، عارفه، و ولی زاده، سوسن. (1384). بررسی مقایسه ای تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و بحثی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در نیمسال دوم 83- 84. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 14-15. SID. https://sid.ir/paper/432904/fa

    Vancouver: کپی

    لک دیزجی سیما، رضوی نصرت، داوودی عارفه، ولی زاده سوسن. بررسی مقایسه ای تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و بحثی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در نیمسال دوم 83- 84. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):14-15. Available from: https://sid.ir/paper/432904/fa

    IEEE: کپی

    سیما لک دیزجی، نصرت رضوی، عارفه داوودی، و سوسن ولی زاده، “بررسی مقایسه ای تاثیر روشهای آموزش سخنرانی و بحثی بر میزان یادگیری دانشجویان پرستاری در نیمسال دوم 83- 84،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 14–15، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432904/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button