Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,939
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها از دیدگاه مدرسان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز- 1381

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه: انگیزه ها نیروی قوی در فرایند یاددهی- یادگیری هستند، بطوری که حتی غنی ترین و بهترین برنامه های کار آموزی و آموزش سازماندهی شده نیز در صورت فقدان انگیزه در فراگیران سودمند نخواهد بود.با توجه به اینکه موفقیت هر مدرس به میزان انگیزه یادگیری فراگیران بستگی دارد پس در برنامه ریزی نوین آموزشی باید سعی مدرسین بر این باشد که از روشهای موثر برانگیختن دانشجویان برای یادگیری مطلع بوده و آنها را بکار گیرند. یکی از وظایف اصلی مدرسان ایجاد انگیزه لازم برای یادگیری در دانشجویان به منظور افزایش میزان آگاهی، دانش و مهارتهای تکنیکی و همچنین آشنا ساختن آنها با علوم پیشرفته و روشهای نوین مراقبتی است لذا با شناخت هرچه بیشتر عوامل موثر در انگیزش دانشجویان می توان مشارکت قعالانه آنها را در یادگیری افزایش داد. با توجه به اهمیت انگیزش در یادگیری دانشجویان بالینی این پژوهش به منظور بررسی نظرات مدرسان پرستاری و مامایی در زمینه عوامل موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها در سال 1381 انجام گرفته است.روشها: ابتدا از مربیان فعال در آموزش بالینی دعوت به عمل آمد سپس پرسشنامه کتبی از پیش طراحی شده با توضیحات کافی بین شرکت کنندگان توزیع و نتایج آن با استفاده از نرم افزار کامپیوتری SPSS تحلیل گردید.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در زمینه عوامل درونی موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی بیشترین میانگین به ترتیب مربوط به عوامل «شایستگی و استعداد دانشجو در یادگیری بالینی»، « علاقمندی دانشجو به رشته»، « ویژگیهای شخصیتی دانشجو» بوده و در زمینه عوامل بیرونی موثر برانگیزه یادگیری دانشجویان بالینی نیز بیشترین میانگین به ترتیب به عوامل «علاقمندی مدرس به آموزش»، « جایگاه شغلی و اجتماعی فارغ التحصیلان» و «تشویق» اختصاص یافت.نتیجه: نتایج این مطالعه می تواند به مدرسان و مدیران آموزش بالینی کمک کند تا با توجه به این عوامل فرصتها و زمینه های لازم جهت ارتقای انگیزه و اثر بخشی بیشتر آموزش بالینی را فراهم نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، ابوالقاسم، ولی زاده، سوسن، و محمدی، بتول. (1381). بررسی عوامل موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها از دیدگاه مدرسان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز- 1381. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/432909/fa

    Vancouver: کپی

    امینی ابوالقاسم، ولی زاده سوسن، محمدی بتول. بررسی عوامل موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها از دیدگاه مدرسان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز- 1381. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1381؛2(2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/432909/fa

    IEEE: کپی

    ابوالقاسم امینی، سوسن ولی زاده، و بتول محمدی، “بررسی عوامل موثر بر انگیزه یادگیری دانشجویان بالینی و ارائه راهکارهای مناسب جهت تقویت انگیزه آنها از دیدگاه مدرسان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز- 1381،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 2، no. 2 (پیاپی 8) (ویژه نامه)، pp. 0–0، 1381، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/432909/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا