مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

648
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

152
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای دو شیوه ارزشیابی بالینی OSCE و درجه بندی در یکی از بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اراک

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 29

چکیده

 پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی از نوع مقایسه ای است که به منظور بررسی مقایسه ای نتایج حاصل از دو شیوه ارزشیابی OSCE و درجه بندی در دانشجویان پرستاری یکی از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان اراک انجام شده است.در این پژوهش تعداد 30 دانشجوی مقطع کارشناسی پرستاری ورودی سال 1376 دانشگاه علوم پزشکی اراک به روش سرشماری انتخاب و با دو شیوه ارزشیابی OSCE و درجه بندی مورد ارزیابی قرار گرفتند.جهت گردآوری داده ها در این پژوهش از چک لیست مشاهده در سه ایستگاه با مشاهده گر و برگه پرسشنامه در دو ایستگاه علامت زدنی و نیز برگه درجه بندی کلی مختص دانشگاه علوم پزشکی اراک استفاده شد.یافته های پژوهش در 40 جدول خلاصه شده است و به منظور دستیابی به نتایج, از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. جهت تعیین میانگین خطای هر یک از روشهای ارزشیابی از آزمون تی زوج و جهت مقایسه جز به جز و عناوین و حیطه های ارزشیابی و نمره کلی فرم درجه بندی و روش OSCE از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافته های این پژوهش حاکی از آن است که در تمام موارد میانگین نمرات در شیوه درجه بندی بالاتر از میانگین نمرات در شیوه OSCE است و آزمون تی زوج نشان داد که این اختلاف از نظر آماری معنادار است (P<0/10000). همچنین نتایج آزمون مان ویتنی یو 2 نشان داده که در روش OSCE بین متغیر جنس و نمرات درسه حیطه نگرش و نمره کلی ارتباط معناداری وجود ندارد. در روش درجه بندی متغیر جنس با نمرات حیطه نگرش و نیز نمره کلی کارآموزی ارتباط معناداری وجود داشت و نمرات دختران بالاتر از نمرات پسران بود. متغیر سن با نمرات در دو شیوه ارتباط معناداری نداشت. در خاتمه براساس یافته های پژوهش پیشنهاداتی برای کاربرد نتایج و اجرای پژوهش های بعدی داده شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هومانی مجدآبادی فراهانی، فاطمه، جلال منش، شمس الملوک ، سلحشوریان فرد، آسیه، و حقانی، حمید. (1384). بررسی مقایسه ای دو شیوه ارزشیابی بالینی OSCE و درجه بندی در یکی از بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اراک. طب و تزکیه، 14(2 (مسلسل 57))، 24-29. SID. https://sid.ir/paper/433252/fa

Vancouver: کپی

هومانی مجدآبادی فراهانی فاطمه، جلال منش شمس الملوک ، سلحشوریان فرد آسیه، حقانی حمید. بررسی مقایسه ای دو شیوه ارزشیابی بالینی OSCE و درجه بندی در یکی از بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اراک. طب و تزکیه[Internet]. 1384؛14(2 (مسلسل 57)):24-29. Available from: https://sid.ir/paper/433252/fa

IEEE: کپی

فاطمه هومانی مجدآبادی فراهانی، شمس الملوک جلال منش، آسیه سلحشوریان فرد، و حمید حقانی، “بررسی مقایسه ای دو شیوه ارزشیابی بالینی OSCE و درجه بندی در یکی از بیمارستانهای وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اراک،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 2 (مسلسل 57)، pp. 24–29، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/433252/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button