Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,654
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,000
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 74

چکیده

 اهداف: آموزش, متضمن آشنایی با وظایف حرفه ای است که در عمل باید به اجرا درآید. بخش زیادی از یادگیری کارکنان دربرگیرنده کسب اطلاعات, مهارت ها و نظرات جدید در شغل مربوطه است. این مطالعه با هدف مقایسه مهارت های بالینی پرستاران, بعد از دو روش آموزش حضوری و غیرحضوری انجام شد. روش ها: در مطالعه ای نیمه تجربی, 60 پرستار از یکی از بیمارستان های شهر تهران در سال 1386 به روش مبتنی بر هدف انتخاب شدند. بعد از اجرای دو روش آموزش حضوری (سخنرانی) و غیرحضوری (لوح فشرده چندرسانه ای), برای سنجش و مقایسه مهارت های بالینی پرستاران از آزمون عینی ساختاردار بالینی استفاده شد. پس از تهیه و اعتباریابی چک لیست های ارزشیابی, ایستگاه های آزمون عینی ساختاردار بالینی طراحی و سپس مهارت های عملی دو گروه آموزشی مقایسه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS 15, آمار توصیفی و آزمون T مستقل استفاده شد. یافته ها: تفاوت معنی داری بین نمرات مهارت های بالینی پرستاران در روش سخنرانی و آموزش با لوح فشرده چندرسانه ای وجود نداشت (P>0.05).نتیجه گیری: دو روش سخنرانی و آموزش با لوح فشرده چندرسانه ای در بهبود مهارت های عملی پرستاران تاثیر یکسان دارند و آزمون عینی ساختاردار بالینی روشی موثر در سنجش مهارت های عملی پرستاران است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عبادی، عباس، یوسفی گشتاسب، شهلا، خاقانی زاده، مرتضی، حسینی، سیدمحمدجواد، رییسی فر، افسانه، معصومی، معصومه، محمودزاده، فاطمه، و ملاهادی، محسن. (1389). مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران. مجله طب نظامی، 12(2 (مسلسل 44))، 71-74. SID. https://sid.ir/paper/62104/fa

Vancouver: کپی

عبادی عباس، یوسفی گشتاسب شهلا، خاقانی زاده مرتضی، حسینی سیدمحمدجواد، رییسی فر افسانه، معصومی معصومه، محمودزاده فاطمه، ملاهادی محسن. مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران. مجله طب نظامی[Internet]. 1389؛12(2 (مسلسل 44)):71-74. Available from: https://sid.ir/paper/62104/fa

IEEE: کپی

عباس عبادی، شهلا یوسفی گشتاسب، مرتضی خاقانی زاده، سیدمحمدجواد حسینی، افسانه رییسی فر، معصومه معصومی، فاطمه محمودزاده، و محسن ملاهادی، “مقایسه تاثیر آموزش حضوری و غیرحضوری بر مهارت های بالینی پرستاران،” مجله طب نظامی، vol. 12، no. 2 (مسلسل 44)، pp. 71–74، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/62104/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا