مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,762
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر نمایش عروسکی (همراه با نور UV) در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 88 | صفحه پایان 93

چکیده

 هدف: هدف از مطالعه حاضر, تعیین تاثیر نمایش عروسکی (همراه با نور UV) در کاهش پرخاشگری دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر مقطع ابتدایی است.روش بررسی: در این مطالعه تجربی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل, 50 دانش آموزش دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر با روش نمونه گیری تصادفی ساده از یکی از مدارس ابتدایی شهر تهران انتخاب شدند. پس از اجرای پرسشنامه پرخاشگری کودکان کم توان ذهنی بهرامی, داورمنش و قزل سفلو (1387) در پیش آزمون, دانش آموزان به تصادف به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند و به تصادف یکی از دو گروه به عنوان گروه کنترل و دیگری به عنوان گروه آزمایش انتخاب شد. سپس برای گروه آزمایش 7 جلسه متوالی (هر جلسه 15 الی 20 دقیقه) نمایش عروسکی همراه با نورUV , اجرا گردید. پس آزمون, 10 روز پس از آخرین چلسه اجرا انجام شد. داده های حاصل با انجام آزمون های کولموگراف اسمیرنوف و تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج پژوهش نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون پرخاشگری کل, پرخاشگری کلامی و غیر کلامی به خود, پرخاشگری کلامی و غیر کلامی به غیر خود گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.001).نتیجه گیری: نمایش عروسکی همراه با نور UV میزان پرخاشگری را در دانش آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر کاهش می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی جوزدانی، محبوبه، میرزمانی بافقی، سیدمحمود، داورمنش، عباس، صالحی، مسعود، و نزادی کاشانی، غزاله. (1389). تاثیر نمایش عروسکی (همراه با نور UV) در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 11(5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان))، 88-93. SID. https://sid.ir/paper/43568/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی جوزدانی محبوبه، میرزمانی بافقی سیدمحمود، داورمنش عباس، صالحی مسعود، نزادی کاشانی غزاله. تاثیر نمایش عروسکی (همراه با نور UV) در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1389؛11(5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان)):88-93. Available from: https://sid.ir/paper/43568/fa

    IEEE: کپی

    محبوبه هاشمی جوزدانی، سیدمحمود میرزمانی بافقی، عباس داورمنش، مسعود صالحی، و غزاله نزادی کاشانی، “تاثیر نمایش عروسکی (همراه با نور UV) در کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر عقب مانده ذهنی آموزش پذیر،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 11، no. 5 (مسلسل 45) (ویژه نامه توانبخشی اعصاب کودکان)، pp. 88–93، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43568/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button