مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,522
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

776
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان اختلالات رفتاری، رفتار های سازشی و میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی نظام آموزشی ویژه با نظام آموزشی تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف: هدف از پژوهش حاضر مقایسه میزان پیشرفت تحصیلی, رفتارهای سازشی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی نظام آموزشی ویژه با نظام آموزشی تلفیقی استان همدان است.روش بررسی: در این پژوهش که از نوع علی مقایسه ای از بین کلیه دانش آموزان استثنایی که در دو گروه نابینا و ناشنوا و در سه دوره ابتدایی, راهنمایی و متوسطه مشغول به تحصیل بودند, تعداد 40 نفر از دانش آموزان نظام تلفیقی (کل جامعه) و 40 نفر دانش آموز نظام آموزشی ویژه به روش نمونه برداری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه مبتنی بر تجربه آخنباخ, فرم معلم استفاده شده و پس از جمع آوری اطلاعات, نتایج حاصل بوسیله آزمون های تی مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج نشان داد که بین میزان پیشرفت تحصیلی, رفتارهای سازشی, میزان و نوع اختلالات رفتاری دانش آموزان استثنایی در نظام آموزشی تلفیقی با نظام آموزشی ویژه تفاوت معنادار وجود داشته (P<0.001) و میزان پیشرفت تحصیلی و رفتارهای سازشی در دانش آموزان نظام آموزشی تلفیقی بیشتر از نظام آموزشی ویژه و اختلالات رفتاری این دانش آموزان نسبت به همگنان آنها در نظام آموزشی ویژه کمتر است.نتیجه گیری: بطور کلی نظام آموزشی تلفیقی در مقایسه با نظام آموزشی ویژه در زمینه های پیشرفت تحصیلی, رفتار سازشی و اختلالات رفتاری دانش آموزان استثنایی (نابینا و ناشنوا) موفق تر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحی، داوود، کشاورزی ارشدی، فرناز، جمالی فیروزآبادی، محمود، و مساح چولابی، امید. (1390). مقایسه میزان اختلالات رفتاری, رفتار های سازشی و میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی نظام آموزشی ویژه با نظام آموزشی تلفیقی. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، 12(1 (مسلسل 46))، 48-55. SID. https://sid.ir/paper/43635/fa

    Vancouver: کپی

    فتحی داوود، کشاورزی ارشدی فرناز، جمالی فیروزآبادی محمود، مساح چولابی امید. مقایسه میزان اختلالات رفتاری, رفتار های سازشی و میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی نظام آموزشی ویژه با نظام آموزشی تلفیقی. آرشیو توانبخشی (توانبخشی)[Internet]. 1390؛12(1 (مسلسل 46)):48-55. Available from: https://sid.ir/paper/43635/fa

    IEEE: کپی

    داوود فتحی، فرناز کشاورزی ارشدی، محمود جمالی فیروزآبادی، و امید مساح چولابی، “مقایسه میزان اختلالات رفتاری, رفتار های سازشی و میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استثنایی نظام آموزشی ویژه با نظام آموزشی تلفیقی،” آرشیو توانبخشی (توانبخشی)، vol. 12، no. 1 (مسلسل 46)، pp. 48–55، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/43635/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button