Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر متن های ساده شده و تعدیل شده از طریق تعامل شفاهی بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 196

چکیده

 هدف پژوهش حاضر مطالعه نقش جرح و تعدیل متن بر درک مطلب می باشد. سنت ساده سازی متون تاکنون به تعدیل زبانی آن ها محدود می شده است. ایده تعدیل متن از طریق تعامل که ابتدا در حوزه ارتباط شفاهی مطرح شد پیشرفت جدیدی است که می تواند بالقوه در سازماندهی آموزش خواندن مفید باشد. در تحقیق حاضر بین متون تعدیل شده از طریق تعامل شفاهی و متون ساده شده با استفاده از طرح تحقیق تکرار سنجش مقایسه ای به عمل آمد. نتایج کاربرد متون تحت شرایط آزمایشی فوق و شرایط کنترل استفاده از متون اصلی ساده نشده نشان داد که درک مطلب زبان آموزان در شرایط تعدیل از طریق تعامل شفاهی در بالاترین سطح و در شرایط کاربرد متون اصلی ساده نشده در پایین ترین سطح و در شرایط کاربرد متون ساده شده در بین دو حالت فوق قرار داشت. در مقاله حاضر نتایج پژوهش مورد بحث قرار گرفته و پیشنهاداتی برای بهبود آموزش خواندن ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عنابی سراب، محمدرضا، و کریمی، محمد. (1386). تاثیر متن های ساده شده و تعدیل شده از طریق تعامل شفاهی بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی. پژوهشنامه علوم انسانی، -(56 (ویژه نامه زبان شناسی))، 183-196. SID. https://sid.ir/paper/440465/fa

    Vancouver: کپی

    عنابی سراب محمدرضا، کریمی محمد. تاثیر متن های ساده شده و تعدیل شده از طریق تعامل شفاهی بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی. پژوهشنامه علوم انسانی[Internet]. 1386؛-(56 (ویژه نامه زبان شناسی)):183-196. Available from: https://sid.ir/paper/440465/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا عنابی سراب، و محمد کریمی، “تاثیر متن های ساده شده و تعدیل شده از طریق تعامل شفاهی بر خواندن و درک مطلب زبان آموزان ایرانی،” پژوهشنامه علوم انسانی، vol. -، no. 56 (ویژه نامه زبان شناسی)، pp. 183–196، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/440465/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا