مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

183
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همبستگی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی 1379 با نتایج امتحان جامع علوم پایه در دانشکده پزشکی کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 15

چکیده

 سابقه و هدف: با توجه به اهمیت امتحان جامع علوم پایه در تعیین وضعیت علمی دانشجویان پزشکی, این بررسی به منظور تعیین همبستگی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی 1379 با نتایج امتحان جامع علوم پایه دوره 28 در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام گردید.مواد و روش ها: این بررسی از نوع همبستگی روی 38 نفر از دانشجویان پزشکی انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات از یک فرم اطلاعاتی که ویژگی های فردی و وضعیت تحصیلی دانشجویان و نمره آزمون جامع علوم پایه را در بر می گرفت, استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آمار توصیفی (درصد و میانگین) و آمار استنباطی, (آزمونهای آنالیز واریانس, آزمون t, آزمون من ویتنی و کروسکال والیس) انجام گردید.یافته ها: از تعداد 38 نفر دانشجوی پزشکی ورودی 1379 که در آزمون شرکت داشتند, 68.4 مذکر, 92.1% از سهمیه مناطق, 15.8% دانش آموختگان دبیرستان های تیزهوشان, 63.2% بدون واحد افتاده و 47.4% ساکن خوابگاه بودند. میانگین معدل دیپلم آنها 18.49±1.20 و معدل کل دوره علوم پایه 89±1.1% بود. بیشترین همبستگی معنی دار نمره آزمون جامع علوم پایه با معدل ترم پنجم و معدل کل دوره علوم پایه (0.89 و 0.79) نشان داده شد. بین نمره آزمون علوم پایه و جنس دانشجو, محل سکونت, سهمیه تحصیل در دبیرستان های تیزهوشان, تفاوت معنی دار آماری وجود نداشت.بحث: بطور کلی این بررسی نشان داد که معدل ترم های مختلف دوره علوم پایه معدل کل آن را از عوامل مهم در نمره امتحان جامع علوم پایه پزشکی می باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خزاعی، مظفر، ایران فر، شیرین، رضایی، منصور، و خزاعی، صدیقه. (1384). بررسی همبستگی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی 1379 با نتایج امتحان جامع علوم پایه در دانشکده پزشکی کرمانشاه. طب و تزکیه، 14(3 (مسلسل 58))، 11-15. SID. https://sid.ir/paper/440693/fa

    Vancouver: کپی

    خزاعی مظفر، ایران فر شیرین، رضایی منصور، خزاعی صدیقه. بررسی همبستگی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی 1379 با نتایج امتحان جامع علوم پایه در دانشکده پزشکی کرمانشاه. طب و تزکیه[Internet]. 1384؛14(3 (مسلسل 58)):11-15. Available from: https://sid.ir/paper/440693/fa

    IEEE: کپی

    مظفر خزاعی، شیرین ایران فر، منصور رضایی، و صدیقه خزاعی، “بررسی همبستگی ویژگی های فردی و تحصیلی دانشجویان پزشکی ورودی 1379 با نتایج امتحان جامع علوم پایه در دانشکده پزشکی کرمانشاه،” طب و تزکیه، vol. 14، no. 3 (مسلسل 58)، pp. 11–15، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/440693/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button