Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,223
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه

صفحات

 صفحه شروع 183 | صفحه پایان 213

چکیده

 هویت اجتماعی و هویت فرهنگی از جمله ابعاد مهم هویتی هستند که به دلیل ماهیت و محتوایی که دارند شاید بتوان آنها را در ابعاد مهم هویت قلمداد کرد. این مقاله درصدد است پاسخی قانع کننده و علمی به این پرسش بدهد که میزان تعلق به هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان چقدر است و چه عواملی بر روی آن تاثیر می گذارد. در این راستا, و برای دستیابی به الگویی علی, نظریه های مختلف هویتی (در سه حوزه روان شناسی, جامعه شناسی و روان شناسی اجتماعی) بررسی شد. این مطالعه با استفاده از روش میدانی, تکنیک پیمایش و ابزار پرسش نامه همراه با مصاحبه اجرا شد. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان سال سوم مقطع متوسطه نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز بود که درباره 400 نفر, شامل 200 دختر و 200 پسر, به عنوان نمونه مطالعه شد. برای تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS استفاده شد و تحلیل ها در دو حوزه آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام شد. نتایج نشان داد که در بعد اجتماعی, 92 درصد و در بعد فرهنگی, 75 درصد پاسخ گویان, به عناصر هویتی در این دو حوزه احساس تعلق بالا دارند..

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جوادی یگانه، محمدرضا، و عزیزی، جلیل. (1387). هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه . تحقیقات فرهنگی ایران، 1(3 (پیاپی 3))، 183-213. SID. https://sid.ir/paper/441657/fa

Vancouver: کپی

جوادی یگانه محمدرضا، عزیزی جلیل. هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه . تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1387؛1(3 (پیاپی 3)):183-213. Available from: https://sid.ir/paper/441657/fa

IEEE: کپی

محمدرضا جوادی یگانه، و جلیل عزیزی، “هویت فرهنگی و اجتماعی در بین جوانان شهر شیراز با توجه به عامل رسانه ،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 1، no. 3 (پیاپی 3)، pp. 183–213، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/441657/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا