مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش طرح مساله و تاثیر آن بر یادگیری بالینی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: شیوه آموزشی طرح مساله یک جایگزین مفید آموزشی در برابر روشهای رایج شناخته شده می باشد و مشخصه آن یاد دادن حل مساله، مهارتهای خود یادگیری و افزایش انگیزش و حفظ و نگهداری اطلاعات می باشد.روش و ابزار: این پژوهش یک مطالعه تجربی بوده و واحدهای مورد پژوهش را 48 تن از دانشجویان ترم ششم پرستاری تشکیل می دادند که به دو گروه تجربی و شاهد تقسیم شده بودند که گروه تجربی با شیوه طرح مساله و گروه شاهد با روش رایج تحت آموزش قرار گرفتند. پس از تعیین اعتبار و اعتماد علمی ابزار گردآوری داده ها اطلاعات مربوط به مشخصات فردی توسط پرسشنامه ومهارت بالینی با برگ مشاهده تنظیم شده توسط پژوهشگر جمع آوری گردید.نتایج: نتایج نشان داد که آموزش به شیوه طرح مساله با اطمینان بیش از 99% بر عملکرد گروه تجربی و آموزش به شیوه رایج با اطمینان بیش از 99% بر مهارت گروه شاهد موثر بوده است. نتایج آماری در مقایسه دو روش فوق با اطمینان بیش از 99% نشان داد که آموزش طرح مساله در حیطه. مهارت بیش از روش رایج بر یادگیری بالینی واحدهای مورد پژوهش موثر بوده است.نتیجه گیری: حل مساله و آفرینندگی در بالاترین سطح فعالیتهای شناختی انسان قرار دارند. در واقع هدف عمده تمام نهادهای پرورشی و همه فعالیتهای آموزشی ایجاد توانایی حل مساله و آفرینندگی در فراگیران است. زیرا تنها از راه ایجاد این تواناییهاست که میتوان افراد را برای مقابله با شرایط متغییر زندگی و موقعیت های جدیدی که مرتبا با آن روبرو می شوند آماده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقدسیان، سیما. (1384). آموزش طرح مساله و تاثیر آن بر یادگیری بالینی دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/444929/fa

    Vancouver: کپی

    مقدسیان سیما. آموزش طرح مساله و تاثیر آن بر یادگیری بالینی دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/444929/fa

    IEEE: کپی

    سیما مقدسیان، “آموزش طرح مساله و تاثیر آن بر یادگیری بالینی دانشجویان،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/444929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button