مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری

صفحات

 صفحه شروع 699 | صفحه پایان 706

چکیده

 مقدمه: سیستم خدمات بهداشتی درمانی نیازمند پرستاران واجد مهارت های حل مساله و تفکر خلاق است. بنابراین جهت آموزش پرستاری باید از روش هایی استفاده شود که این مهارت ها را در دانشجویان پرورش دهد. این مساله موجب توجه به روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری شده است. این مطالعه با هدف بررسی اثر استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری با مرور مطالعات مرتبط انجام شد.روش ها: در این مطالعه با استفاده از کلمات کلیدی یادگیری بر پایه مساله, آموزش پرستاری, محیط بالینی تمام مطالعات مرتبط از سال 2000 تا 2010 با جستجو در مدلاین, proquest و ovid انتخاب شدند. سپس مطالعات از نظر رعایت گام های یادگیری بر پایه مساله بررسی شدند که 18 مطالعه مرتبط انتخاب شد.نتایج: مطالعات بررسی شده از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مساله در آموزش بالینی و نظری پرستاری حمایت نمودند. نتایج این مطالعات حاکی از اثرات مثبت یادگیری بر پایه مساله بر ارتقا یادگیری و مهارت هایی نظیر تفکر انتقادی و حل تعارض بود.نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعات بررسی شده توصیه می شود که اساتید دروس نظری و بالینی از این روش جهت تدریس استفاده کنند. همچنین مسوولین دانشکده های پرستاری باید شرایط انجام این روش تدریس را فراهم کنند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابوالحسنی، شهلا، و حقانی، فریبا. (1389). استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 699-706. SID. https://sid.ir/paper/59014/fa

    Vancouver: کپی

    ابوالحسنی شهلا، حقانی فریبا. استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):699-706. Available from: https://sid.ir/paper/59014/fa

    IEEE: کپی

    شهلا ابوالحسنی، و فریبا حقانی، “استفاده از روش یادگیری بر پایه مساله در آموزش پرستاری: مقاله مروری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 699–706، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/59014/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button