مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چالش های برنامه آموزشی در درمانگاه های کودکان بر اساس تجارب مدرسین و کارورزان: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه و هدف: برای بهره وری حداکثر محیط های آموزشی, توجه به چالش های فراروی مدرس و فراگیر, در محیط آموزشی بسیار کمک کننده می باشد. هدف این مطالعه, شناسایی چالش های برنامه آموزش درمانگاهی کارورزان گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان, با استفاده از تجربیات افراد شرکت کننده در این برنامه آموزشی (مدرسین و کارورزان) بوده است.روش کار: مطالعه کیفی حاضر, بخش کوچکی از ارزشیابی برنامه آموزش درمانگاهی کارورزان گروه کودکان, بر اساس مدل CIPP بوده که در آن برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. برای انتخاب مصاحبه شوندگان از روش نمونه گیری هدفمند (Purposeful Sampling) که خاص پژوهش های کیفی است, استفاده گردید. 7 نفر از مدرسین و 7 نفر از کارورزان در تابستان و پائیز 1387 در مصاحبه ها شرکت کردند.یافته ها: تجزیه و تحلیل مصاحبه ها بر اساس روش تحلیل تفسیری (Interpretational Analysis), منجر به استخراج 6 طبقه با 21 زیرگروه شد. طبقات شامل عناوین برنامه ریزی, هیأت علمی, کارورزان, فعالیت های آموزشی, منابع یادگیری و ارزشیابی بودند. در مورد برخی از چالش ها, راهکارهایی توسط شرکت کنندگان ارایه شد.نتیجه گیری: توجه مسئولان به چالش هایی که ذینفعان اصلی این برنامه ابراز می دارند و راهکارهایی که در خلال مصاحبه ها بیان کردند, می تواند در  ارایه راه حل مناسب جهت برطرف نمودن مشکلات مطرح شده, کمک شایانی نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شمس، بهزاد، جمشیدیان، سپیده، و چنگیز، طاهره. (1389). چالش های برنامه آموزشی در درمانگاه های کودکان بر اساس تجارب مدرسین و کارورزان: یک مطالعه کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، 7(2)، 81-91. SID. https://sid.ir/paper/447134/fa

    Vancouver: کپی

    شمس بهزاد، جمشیدیان سپیده، چنگیز طاهره. چالش های برنامه آموزشی در درمانگاه های کودکان بر اساس تجارب مدرسین و کارورزان: یک مطالعه کیفی. گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)[Internet]. 1389؛7(2):81-91. Available from: https://sid.ir/paper/447134/fa

    IEEE: کپی

    بهزاد شمس، سپیده جمشیدیان، و طاهره چنگیز، “چالش های برنامه آموزشی در درمانگاه های کودکان بر اساس تجارب مدرسین و کارورزان: یک مطالعه کیفی،” گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION)، vol. 7، no. 2، pp. 81–91، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447134/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button