مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

353
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در ارایه خدمات بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سال 1386

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 73

چکیده

 یکی از شاخص های سنجش کارآمدی و رشد و توسعه از جمله در بخش بهداشت و درمان, رضایت مردم از خدمات دستگاه های دولتی است؛ که برای ارتقای آن طرح تکریم ارباب رجوع اجرا شده است. مولفه هایی از قبیل سرعت, صحت و دقت در کار مراجعان, چگونگی برخورد با آن ها و اطلاع رسانی مناسب, از جمله اهداف «نقش طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری» و از مهم ترین عواملی هستند که باعث دگرگونی و بهبود اوضاع اداری می شوند.این مطالعه به صورت توصیفی و مقطعی در بهار 86 بر اساس پرسشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی  کشور در قالب 4 محور «اطلاع رسانی», «سنجش اعتماد مردم به میزان تخصص و تعهد کارکنان», «رضایت از رعایت ادب و احترام کارکنان» و «رضایت از فضا و تجهیزات موجود» انجام گرفت. در فرایند ارزیابی این طرح از 222 نفر مراجعه کننده که به صورت تصادفی انتخاب شدند نظرسنجی به عمل آمد.بر اساس محورهای مورد ارزیابی بهترین عملکرد بیمارستان های این دانشگاه با کسب 68.4 و 67.6 درصد به ترتیب مربوط به محور «رعایت ادب و احترام کارکنان» و «محور اطلاع رسانی» بوده و محور «میزان سنجش اعتماد مردم» از عملکرد متوسطی برخوردار است. اما در محور «ایجاد فضا و تجهیزات» بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان با 60.1 امتیاز از عملکرد پایینی برخوردار است. در بعد تعداد دفعات مراجعه حدود 17.5 درصد از مراجعه کنندگان بیش از یک بار برای دریافت خدمات به واحد مورد نظر مراجعه نموده اند.با توجه به نتایج به دست آمده لازم است که بیمارستان ها با برنامه ریزی صحیح و اصلاح و بازنگری فرایندها نسبت به کارسنجی و کوتاه کردن فرایندهای انجام کار و اطلاع رسانی صحیح اقدام نمایند. با استفاده از روش های مختلف نسبت به تقویت و افزایش انگیزش و تعهد کاری کارکنان اقدام شود و برای اجرای موفقیت آمیز این طرح آموزش و بازآموزی اصولی آن ها و استفاده از شیوه های موثر انگیزشی, تعهد رهبری سازمان, و ایجاد فرهنگ سازمانی و بسترسازی لازم به عنوان راه کارهای اجرایی پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، انیس، یزدانی، نگار، و بهادری، محمدکریم. (1387). بررسی نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در ارایه خدمات بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گلستان, سال 1386. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، 1(4)، 63-73. SID. https://sid.ir/paper/447303/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی انیس، یزدانی نگار، بهادری محمدکریم. بررسی نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در ارایه خدمات بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گلستان, سال 1386. مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی[Internet]. 1387؛1(4):63-73. Available from: https://sid.ir/paper/447303/fa

    IEEE: کپی

    انیس عباسی، نگار یزدانی، و محمدکریم بهادری، “بررسی نتایج طرح تکریم ارباب رجوع در ارایه خدمات بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی گلستان, سال 1386،” مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی، vol. 1، no. 4، pp. 63–73، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447303/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button