مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

628
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان رضایتمندی مراجعین به اورژانس های بیمارستان های اراک در سال های 87-86 با سال 89

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 91

چکیده

 زمینه و هدف: از دیدگاه مدیریتی, رضایتمندی بیمار از مراقبت های تشخیصی, درمانی و بازتوانی به دلایل متعددی مهم می باشد. این مطالعه با هدف بررسی میزان رضایتمندی مراجعین به اورژانس های بیمارستان های اراک طراحی شده است.مواد و روش ها: این مطالعه یک مطالعه مقطعی (توصیفی - تحلیلی) است. ابزار مطالعه, پرسشنامه است. نمونه گیری به روش تصادفی به تفکیک بیمارستان ها صورت گرفت. جهت آنالیز اطلاعات از نرم افزار آماری SPSS و آزمون های مرتبط استفاده گردید.یافته ها: در نگرش کلی در مرحله اول 72.9 درصد از بیماران رضایت داشتند که این رضایت در مرحله دوم به 73.3 درصد رسید. رضایت از محیط فیزیکی از 86.2 در مرحله اول به 87.4 درصد در مرحله دوم, وضعیت بهداشت اورژانس از 85.9 به 84.1 درصد, سرعت و دقت کادر درمانی در اورژانس از 69.6 به 69.7 درصد, نحوه برخورد نگهبان و کادر درمانی از 60.2 به 61.7 درصد, نحوه اطلاع رسانی در اورژانس از 23.1 به 25.6 درصد, امکانات رفاهی از 60.1 به 70.9 درصد, وضعیت دسترسی به دارو از 66.4 به 67.9 درصد, وضعیت ترخیص و هزینه ‎های اورژانس از 51.6 به 50.9 درصد و رعایت مسائل شرعی در اورژانس از 86.6 به 88.1 درصد رسیده است.نتیجه گیری: رضایت بیماران از نحوه خدمت رسانی در اورژانس در مجموع در سطح نسبتا مطلوبی قرار داشته و اکثر نارضایتی ها به موارد زیر مربوط می شود: هزینه های پرداخت شده, وضعیت دارو, مشکلات فرآیندی, نحوه برخورد با بیمار و همراه, امکانات رفاهی, زمان های انتظار و عدم اطلاع رسانی.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشیری، اسماعیل، نوربخش، مرضیه، غفاری، مهدیه السادات، و شفیعی، محمدرضا. (1390). مقایسه میزان رضایتمندی مراجعین به اورژانس های بیمارستان های اراک در سال های 87-86 با سال 89. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 14(5 (پیاپی 58))، 86-91. SID. https://sid.ir/paper/447829/fa

    Vancouver: کپی

    مشیری اسماعیل، نوربخش مرضیه، غفاری مهدیه السادات، شفیعی محمدرضا. مقایسه میزان رضایتمندی مراجعین به اورژانس های بیمارستان های اراک در سال های 87-86 با سال 89. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1390؛14(5 (پیاپی 58)):86-91. Available from: https://sid.ir/paper/447829/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل مشیری، مرضیه نوربخش، مهدیه السادات غفاری، و محمدرضا شفیعی، “مقایسه میزان رضایتمندی مراجعین به اورژانس های بیمارستان های اراک در سال های 87-86 با سال 89،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 14، no. 5 (پیاپی 58)، pp. 86–91، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/447829/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button