مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,204
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و تحلیل استراتژی های ورود محصولات غذایی به بازارهای خارجی

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 217

چکیده

 در دهه های اخیر, ورود به بازارهای خارجی نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی ایفا کرده است. به دو دلیل اصلی تصمیم گیری در خصوص انتخاب استراتژی های ورود به بازارهای بین المللی کاری پیچیده و مشکل است. اول, به دلیل ماهیت پویا و پیچیده شیوه های ورود, و دوم, به علت تاثیرگذاری متغیرهای مختلف بر آن. از این رو ضروری است متغیرهای مهم استراتژیک در نوع و شیوه ورود به بازارهای بین المللی شناسایی شوند. این مقاله به دنبال شناسایی عوامل موثر بر انتخاب استراتژی های ورود به بازار خارجی و میزان اثرگذاری آنها بر این انتخاب است. با بررسی ادبیات موضوع و ترکیب نتایج تحقیقات قبلی, انواع استراتژی های ورود به بازارهای خارجی در سه دسته کلی قرار گرفتند که عبارتند از: استراتژی های صادراتی, استراتژی های غیرصادراتی و استراتژی های بینابینی. در مرحله بعدی, عوامل موثر بر انتخاب این استراتژی ها شناسایی و بر اساس تئوری نقاط مرجع استراتژیک در دو عامل جمع بندی گردیدند. برای بررسی تاثیرگذاری این عوامل, 42 شرکت صادرکننده صنایع غذایی استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت و 150 نفر از مدیران و کارشناسان مرتبط با بازاریابی بین المللی این شرکت ها به پرسشنامه تحقیق پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های مطرح شده در این تحقیق, با استفاده از نرم افزارهای SPSS, MINITAB و AMOS مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که عدم قطعیت کشور مقصد, عدم قطعیت بازار محصول, عدم قطعیت رقابتی, عدم قطعیت در رفتار شرکای احتمالی, تجربه بین المللی, دانش فنی, مهارت بازاریابی, میزان سرمایه گذاری کل, شدت رقابت صنعت, ماهیت فعالیت و جذابیت مکان عوامل موثری در انتخاب استراتژی های ورود به بازارهای خارجی هستند. همچنین, سه متغیر جذابیت مکان, تفاوت زبانی و عدم قطعیت کشور مقصد تبیین کننده خوبی برای متغیر کانون توجه هستند و ده متغیر عدم قطعیت کشور مقصد, عدم قطعیت بازار محصول, عدم قطعیت رقابتی, تجربه بین المللی, اندازه شرکت, دانش فنی, مهارت بازاریابی, میزان سرمایه گذاری کل, مرتبط بودن و ماهیت فعالیت تبیین کننده خوبی برای متغیر میزان کنترل هستند. مدیران می توانند از نتایج این تحقیق در انتخاب استراتژی های ورود به بازارهای خارجی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رضوانی، حمیدرضا، و گل علی زاده، فاطمه. (1390). ارزیابی و تحلیل استراتژی های ورود محصولات غذایی به بازارهای خارجی. تحقیقات بازاریابی نوین، 1(3)، 193-217. SID. https://sid.ir/paper/194681/fa

    Vancouver: کپی

    رضوانی حمیدرضا، گل علی زاده فاطمه. ارزیابی و تحلیل استراتژی های ورود محصولات غذایی به بازارهای خارجی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1390؛1(3):193-217. Available from: https://sid.ir/paper/194681/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا رضوانی، و فاطمه گل علی زاده، “ارزیابی و تحلیل استراتژی های ورود محصولات غذایی به بازارهای خارجی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 1، no. 3، pp. 193–217، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/194681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button