مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

881
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در مراکز مجری و غیر مجری برنامه پزشک خانواده شهری در شهرستان های ساری و گرگان سال 1396

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 89

چکیده

 سابقه و هدف سنجش رضایت گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت, شاخص مهم ارزشیابی خدمات بهداشتی درمانی است. هدف این مطالعه بررسی رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در مراکز مجری و غیرمجری برنامه پزشک خانواده شهری بود. مواد و روش ها این مطالعه توصیفی مقطعی در سال 1396 اجرا شد. جامعه آماری 15 نفر از پزشکان خانواده, 47 نفر کارکنان و 270 نفر از بیماران در مراکز مجری و غیرمجری بودند که اعضای تیم سلامت به روش سرشماری و بیماران به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که اعضای تیم سلامت به صورت خودایفا و جهت بیماران توسط کارشناسان آموزش دیده تکمیل گردید. داده ها در نرم افزار SPSS در سطح معنی داری P<0/05 تحلیل گردید. یافته ها رضایتمندی بیماران در مراکز مجری و غیر مجری تفاوت معنی داری (P<0/05) داشت. بالاترین میزان رضایت مربوط به حیطه مراقبت و ارتباط پزشک خانواده با بیمار در مراکز مجری(0/6± 4/59) وکم ترین آن, حق انتخاب پزشک خانواده توسط بیمار در مراکز غیر مجری بود (1/4± 2/43). در بررسی رضایتمندی پزشکان تفاوت معنی دار نبود. بالاترین میزان رضایت مربوط به پرونده الکترونیک سلامت و ثبت خدمات در مراکز غیر مجری (1/3± 3/67) وکم ترین آن مربوط به حیطه نظام ارجاع درمراکز مجری بود(0/8± 2/27). رضایت مندی کارکنان نیز تفاوت معنی داری نداشت. بیش ترین وکم ترین میزان رضایت به ترتیب در بعد مدیریت مرکز و اعضای تیم سلامت (0/7± 3/75) و امکانات رفاهی در مراکز غیر مجری بود (0/1± 1/86). استنتاج: مطالعه حاضر نشان داد اگر چه اجرای برنامه پزشک خانواده شهری موجب افزایش رضایتمندی بیماران در مراکز مجری شده است, اما در بحث رضایتمندی پزشکان و کارکنان موفق نبوده است. لذا اجرای برنامه های مداخله ای به منظور ایجاد انگیزه و جلب رضایت کارکنان امری ضروری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عابدی، قاسم، یزدانی چراتی، جمشید، و مروی، ابوالفضل. (1398). رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در مراکز مجری و غیر مجری برنامه پزشک خانواده شهری در شهرستان های ساری و گرگان سال 1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 29(172 )، 80-89. SID. https://sid.ir/paper/44947/fa

    Vancouver: کپی

    عابدی قاسم، یزدانی چراتی جمشید، مروی ابوالفضل. رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در مراکز مجری و غیر مجری برنامه پزشک خانواده شهری در شهرستان های ساری و گرگان سال 1396. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1398؛29(172 ):80-89. Available from: https://sid.ir/paper/44947/fa

    IEEE: کپی

    قاسم عابدی، جمشید یزدانی چراتی، و ابوالفضل مروی، “رضایتمندی گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت در مراکز مجری و غیر مجری برنامه پزشک خانواده شهری در شهرستان های ساری و گرگان سال 1396،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 29، no. 172 ، pp. 80–89، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/44947/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button