مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,672
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,121
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پزشک خانواده: رضایتمندی متقابل پزشکان و اعضای تیم سلامت

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 30

چکیده

 زمینه و هدف: رضایت کارکنان موضوع مهمی می باشد که می تواند در میزان انگیزش اثر قوی داشته باشد. مطالعه حاضر با هدف تعیین میزان رضایتمندی پزشکان خانواده و اعضای تیم سلامت و برخی عوامل موثر بر آن در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شد.روش کار: این پژوهش از نوع مطالعات کاربردی است که به شیوه مقطعی در سال 1390 انجام شد. در این مطالعه کلیه پزشکان خانواده (25 نفر) و اعضای تیم سلامت (224 نفر) که در مراکز بهداشتی- درمانی مجری طرح مشغول فعالیت بودند, به روش سرشماری مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده شامل پرسشنامه پزشکان, بهورزان و سایر اعضای تیم سلامت بود که به روش خودایفا تکمیل شد. داده ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS شده و تحلیل نتایج به کمک آزمون های آماری t مستقل, کای دو, آنالیز واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی توکی و پیرسون انجام شد.یافته ها: پزشکان خانواده جمعیتی معادل 96464 نفر را تحت پوشش داشتند. میانگین نمره رضایت کلی پزشکان خانواده 97.2±15.5 بوده که حاکی از رضایت نسبی آنان بود. بین رضایت کلی پزشکان خانواده و جنس, وضعیت تاهل, سابقه خدمت در طرح پزشک خانواده, تعداد جمیعت تحت پوشش و سن آنان ارتباط معنی داری مشاهده نگردید؛ اما بین رضایت پزشکان خانواده و تعداد جابه جایی در طول طرح, رضایت از دانش و مهارت و همکاری اعضای تیم سلامت رابطه معنی داری وجود داشت. میانگین نمره رضایت اعضای تیم سلامت از پزشکان خانواده 30.49±6.60 بوده که حاکی از رضایت نسبتا مطلوب آنان بود. اختلاف میانگین نمره رضایت اعضای تیم سلامت از پزشکان در بین رشته های مختلف شغلی و فاصله تا مرکز شهرستان معنی دار بود.نتیجه گیری: با توجه به رضایت نسبی پزشکان در صورتی که مدیران و برنامه ریزان به دنبال کیفیت بهتر در ارائه خدمات و ایجاد انگیزش در کارکنان و علی الخصوص رهبر و افسران تیم بهداشتی باشند, باید اهتمام جدی در رفع مشکلات ستادی و هماهنگی های درون بخشی و بازآموزی پرسنل داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، محمد، راعی، مهدی، چمن، رضا، و نصیری، عیسی. (1390). پزشک خانواده: رضایتمندی متقابل پزشکان و اعضای تیم سلامت. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 18(92)، 23-30. SID. https://sid.ir/paper/10261/fa

    Vancouver: کپی

    امیری محمد، راعی مهدی، چمن رضا، نصیری عیسی. پزشک خانواده: رضایتمندی متقابل پزشکان و اعضای تیم سلامت. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1390؛18(92):23-30. Available from: https://sid.ir/paper/10261/fa

    IEEE: کپی

    محمد امیری، مهدی راعی، رضا چمن، و عیسی نصیری، “پزشک خانواده: رضایتمندی متقابل پزشکان و اعضای تیم سلامت،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 18، no. 92، pp. 23–30، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10261/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button