مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر یادگیری بر اساس حل مساله بر پرورش مهارتهای تفکر انتقادی بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: نقش عمده آموزش عالی تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز جامعه‏‏ ترویج و ارتقا دانش و زمینه سازی برای تحقق کشور است. آموزش پرستاری بخشی از نظام آموزش عالی است که با حیات انسانها سرو کار دارد لذا توجه به جنبه های کمی و کیفی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آموزش پرستاری باید با پیشرفت های سریع علم و تکنولوژی و نیازهای در حال تغییر جامعه هماهنگ بوده و افرادی توانا در حل مسایل بالینی و با تفکر خلاق و انتقادی و پویا در فرایند کار گروهی تربیت نماید. یکی از رویکردهای پیشنهادی صاحب نظران برای دستیابی به این اهداف یادگیری مبتنی بر حل مساله است. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر یادگیری بر اساس حل مساله بر استفاده از تفکر انتقادی در فرایند پرستاری در کاراموزی بالینی پرستاری کودکان انجام گرفته است.روش و ابزار: مطالعه از نوع نیمه تجربی بود که در آن دو کلاس 30 نفره دانشجویان پرستاری که واحد پرستاری کودکان تئوری را اخذ نموده بودند به طور تصادفی تحت دو روش آموزشی یادگیری بر اساس حل مساله و سخنرانی قرار گرفتند. در ترم بعد حین گذراندن واحد کاراموزی بالینی پرستاری کودکان میزان استفاده از تفکر انتقادی در فرایند پرستاری توسط دانشجویان مورد ارزیابی قرار گرفت و داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که گروه آزمون بطور معنی داری بیشتر از مهارتهای تفکر انتقادی در فرایند پرستاری استفاده کردند.نتیجه گیری: این پژوهش استفاده از روش یادگیری بر اساس حل مساله در آموزش دروس تئوری پرستاری جهت پرورش تفکر انتقادی مورد نیاز در تصمیم گیریهای بالینی را تایید کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آیین، فرشته، و دل آرام، معصومه. (1384). تاثیر یادگیری بر اساس حل مساله بر پرورش مهارتهای تفکر انتقادی بالینی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/450633/fa

    Vancouver: کپی

    آیین فرشته، دل آرام معصومه. تاثیر یادگیری بر اساس حل مساله بر پرورش مهارتهای تفکر انتقادی بالینی دانشجویان پرستاری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/450633/fa

    IEEE: کپی

    فرشته آیین، و معصومه دل آرام، “تاثیر یادگیری بر اساس حل مساله بر پرورش مهارتهای تفکر انتقادی بالینی دانشجویان پرستاری،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450633/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button