مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

451
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی قلب آموزش حرفه ای است. جهت بهبود و ارتقا کیفیت آموزش بالینی، وضعیت آن همواره باید مورد ارزیابی قرار گیرد. در این راستا پژوهشی با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان دوره های روزانه و شبانه دانشکده علوم پزشکی گناباد در نیمسال اول 83-82 انجام گردیده است.روش و ابزار: این پژوهش از نوع پیمایشی مقطعی است که به صورت سرشماری بر روی کلیه دانشجویان واجد شرایط پرستاری و مامایی مشغول به تحصیل در دوره های روزانه و شبانه انجام گردید. دیدگاه دانشجویان در مورد آموزش بالینی توسط پرسشنامه وضعیت آموزش بالینی (متشکل از 4 بخش کلی عملکرد مربیان بالینی، همکاری پرسنل، دانشجو و بیمار، امکانات و تجهیزات محیط بالینی و سیستم ارزشیابی بالینی) مورد ارزیابی قرار گرفت. در هر بخش، هریک از عبارات به صورت 4 نقطه ای (بسیار خوب، خوب، متوسط و بد) تعریف شده و به هر عبارت نمره صفر تا 3 تعلق گرفته است. در نهایت بر اساس نمره کسب شده، وضعیت آموزش بالینی در هر بخش و در مجموع در 4 سطح بسیار خوب، خوب، متوسط و بد تقسیم بندی گردید. جهت تحلیل داده ها از روشهای آماری توصیفی، آزمونهای تی، من ویتنی و ضریب همبستگی پیرسون در سطح اطمینان 95% استفاده شد. نتایج: نتایج پژوهش نشان داد که اکثر دانشجویان،عملکرد مربیان را در سطح خوب (59%)، همکاری پرسنل، دانشجو و بیمار را در سطح متوسط (4/31%) ، امکانات و تجهیزا ت محیط بالینی را در سطح بد (5/49%) و نحوه ارزشیابی بالینی را در سطح بد (41%) گزارش کرده بودند. نمره آموزش بالینی در هر یک از بخشهای فوق برحسب رشته تحصیلی (پرستاری، مامایی) تفاوت معنی داری نداشت.نتیجه گیری: بر اساس نتایج پژوهش، برخی از ابعاد آموزش بالینی از سطح خوب، برخی از سطح متوسط و برخی از سطح بد برخوردار بوده است، لذا تقویت جنبه های مثبت و همچنین اصلاح نقایص می تواند گامی موثر در راستای ارتقا کیفیت آموزش بالینی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هادی زاده طلاساز، فاطمه، و شماعیان رضوی، نازنین. (1384). ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/450648/fa

    Vancouver: کپی

    هادی زاده طلاساز فاطمه، شماعیان رضوی نازنین. ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/450648/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه هادی زاده طلاساز، و نازنین شماعیان رضوی، “ارزیابی وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشکده علوم پزشکی گناباد،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/450648/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button