مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ارتباط سبک های یادگیری (دیداری، شفاهی، خواندنی- نوشتنی، حرکتی، چند حسی) با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 74

چکیده

 مطالعات گسترده در سه دهه اخیر نشان داده است که یکی از تفاوت های فردی موثر بر یادگیری, سبک های یادگیری است که این سبک ها در پیشرفت تحصیلی فراگیران نیز تاثیر بسزایی دارد. سبک های یادگیری مورد نظر عبارتند از: دیداری, شفاهی, خواندنی- نوشتنی, حرکتی و چند حسی. مطالعه حاضر به بررسی ارتباط سبک های یادگیری دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز تهران با پیشرفت تحصیلی آنان پرداخته است. به منظور مطالعه ارتباط متغیرهای مورد بررسی, از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. جامعه آماری, شامل کلیه دانشجویانی است که در سال تحصیلی 85-86 در سال دوم دوره کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور مرکز تهران به تحصیل اشتغال داشتند که مجموع آنها 2063 نفر بوده و با استفاده از جدول مورگان از مجموع دانشجویان گروه علوم انسانی 160 نفر, از مجموع دانشجویان گروه علوم پایه 44 نفر و به دلیل پایین بودن جمعیت گروه فنی- مهندسی تمامی 80 دانشجوی شاغل به تحصیل در این گروه, به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه سبک یادگیری (دیداری, شفاهی, خواندنی- نوشتنی, حرکتی, چند مدلی) یا VARK می باشد. نتایج نشان داد که بین سبک های یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور, رابطه معنی داری به دست نیامده است. اما با در نظر گرفتن گروه های مختلف تحصیلی, مشخص گردید بین سبک شفاهی و گروه علوم پایه, سبک خواندنی- نوشتنی و گروه فنی و مهندسی, سبک حرکتی و گروه علوم انسانی و سبک چند حسی و گروه های علوم انسانی و علوم پایه رابطه معنی داری حاصل شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

معصومی فرد، مرجان، ابراهیم زاده، عیسی، و سرمدی، محمدرضا. (1387). مطالعه ارتباط سبک های یادگیری (دیداری, شفاهی, خواندنی- نوشتنی, حرکتی, چند حسی) با پیشرفت تحصیلی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 15(3)، 53-74. SID. https://sid.ir/paper/451440/fa

Vancouver: کپی

معصومی فرد مرجان، ابراهیم زاده عیسی، سرمدی محمدرضا. مطالعه ارتباط سبک های یادگیری (دیداری, شفاهی, خواندنی- نوشتنی, حرکتی, چند حسی) با پیشرفت تحصیلی. مجله علوم تربیتی و روانشناسی[Internet]. 1387؛15(3):53-74. Available from: https://sid.ir/paper/451440/fa

IEEE: کپی

مرجان معصومی فرد، عیسی ابراهیم زاده، و محمدرضا سرمدی، “مطالعه ارتباط سبک های یادگیری (دیداری, شفاهی, خواندنی- نوشتنی, حرکتی, چند حسی) با پیشرفت تحصیلی،” مجله علوم تربیتی و روانشناسی، vol. 15، no. 3، pp. 53–74، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/451440/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button