مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,549
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه: واقعیت مهم آن است که همه پیشرفت ها و موفقیت های انسان ها در نتیجه یادگیری است. دانستن سبک های یادگیری دانشجویان به تهیه یک برنامه آموزشی به منظور یادگیری مطلوب و موثر کمک می کند, لذا هدف از این مطالعه مقایسه سبک های یادگیری و روش های ترجیحی تدریس دانشجویان رشته های مختلف علوم پزشکی می باشد.روش کار: این مطالعه یک بررسی مقطعی - تحلیلی می باشد که در سال 1388 بر روی تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی فسا انجام شد. برای جمع آوری داده ها از دو پرسش نامه متغیرهای دموگرافیک و پرسش نامه استاندارد شده سبک های یادگیری کلب استفاده و تحلیل شد.نتایج: سبک یادگیری اکثر دانشجویان علوم پزشکی همگرا (38.3 درصد) و پس از آن سبک یادگیری جذب کننده (29.9 درصد) بود. بیشترین فراوانی روش تدریس مورد علاقه دانشجویان بحث گروهی بود. بین رشته تحصیلی و سبک یادگیری دانشجویان ارتباط معنی داری از نظر آماری وجود داشت (p=0.011).نتیجه گیری: از آنجایی که اکثریت دانشجویان دارای سبک یادگیری همگرا و جذب کننده بودند, توصیه می شود با توجه به تنوع سبک های یادگیری از روش های آموزشی متناسب با سبک های یادگیری دانشجویان استفاده شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی کلیانی، مجید، کریمی، شهناز، و جمشیدی، ناهید. (1388). مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، 12(4 (ویژه نامه شماره 1))، 89-94. SID. https://sid.ir/paper/69131/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی کلیانی مجید، کریمی شهناز، جمشیدی ناهید. مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)[Internet]. 1388؛12(4 (ویژه نامه شماره 1)):89-94. Available from: https://sid.ir/paper/69131/fa

    IEEE: کپی

    مجید نجفی کلیانی، شهناز کریمی، و ناهید جمشیدی، “مقایسه سبکهای یادگیری و روشهای ترجیحی تدریس دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا،” مجله دانشگاه علوم پزشکی اراک (ره‌ آورد دانش)، vol. 12، no. 4 (ویژه نامه شماره 1)، pp. 89–94، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/69131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا