مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,195
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی همبستگی خودکارآمدی با عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 40

چکیده

 مقدمه و هدف: خودکارآمدی ریشه در نظریه شناختی - اجتماعی بندورا دارد. پژوهش حاضر بر اساس نظریه بندورا و با هدف تعیین همبستگی خودکارآمدی با عملکرد بالینی پرستاری دانشجویان سال آخر انجام شد.روش کار: پژوهش همبستگی حاضر با نمونه ای متشکل از 207 دانشجوی پرستاری سال آخر انجام شد. ابزارهای پژوهش شامل «خودکارآمدی عملکرد بالینی» با 37 عبارت در چهار حیطه و مقیاس لایکرت 100-0 و «عملکرد بالینی پرستاری» با 5 سناریوی موردی و 15 سوال چهار گزینه ای بود. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه «خودکارآمدی عملکرد بالینی» a=0.96 با دامنه بین 0.90-0.92, پایایی آزمون مجدد با فاصله دو هفته r=0.94 بود. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه «عملکرد بالینی پرستاری» a=0.78 و پایایی آزمون مجدد r=0.81 بود.نتایج: یافته ها نشان داد که بین «خودکارآمدی عملکرد بالینی» با «عملکرد بالینی پرستاری» (p<0.001, r=0.425) همبستگی مثبت و معنادار آماری مشاهده شد.نتیجه نهایی: با توجه به میانگین درصد نمرات واحدهای مورد پژوهش, خودکارآمدی و عملکرد بالینی دانشجویان سال چهارم پرستاری متوسط بود. همچنین بین «خودکارآمدی عملکرد بالینی» با «عملکرد بالینی» دانشجویان پرستاری همبستگی وجود داشت. لذا, عوامل غیردرسی, مانند خودکارآمدی, در عملکرد دانشجویان, بخصوص در بالین, نقش مهمی را بر عهده دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغی، فاطمه، حسنی ، پرخیده ، و ریاضی، هدیه. (1390). بررسی همبستگی خودکارآمدی با عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، 19(1 (مسلسل 35))، 35-40. SID. https://sid.ir/paper/453436/fa

    Vancouver: کپی

    چراغی فاطمه، حسنی پرخیده ، ریاضی هدیه. بررسی همبستگی خودکارآمدی با عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری. مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)[Internet]. 1390؛19(1 (مسلسل 35)):35-40. Available from: https://sid.ir/paper/453436/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه چراغی، پرخیده حسنی ، و هدیه ریاضی، “بررسی همبستگی خودکارآمدی با عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری،” مجله مراقبت پرستاری و مامایی ابن سینا (مجله علمی دانشکده پرستاری و مامایی همدان)، vol. 19، no. 1 (مسلسل 35)، pp. 35–40، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/453436/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button