Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

351
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برقراری روابط گزاره ای در ضمن خواندن داستان ها

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 مطالعه حاضر به بررسی برقراری روابط گزاره ای در ضمن خواندن متون داستانی می پردازد. 201 دانشجوی مقطع لیسانس, متون داستانی را خوانده و به انتخاب انواع مختلف نمادهای ایجاد همبستگی جهت ساخت معنای موردنظر پرداختند. نتایج حاکی از آن بود که زبان آموزان در سطوح مختلف زبانی, الگوهای ثابتی را در روند درک روابط عطفی دنبال می کردند. خصوصا اینکه در هر سه گروه از توانش زبانی, از بین نمادهای ربطی, نمادهای بیان تضاد از جهت آسانی در درجه اول, نمادهای سببی در درجه دوم, نمادهای ترتیبی در درجه سوم و نمادهای افزایشی بعنوان دشوارترین نمادها شناخته شدند. نتایج این بررسی در زمینه فرضیه های مدل سازی و نیز درک مطلب و آموزش مهارتهای خواندن می تواند کاربردهای نظری و عملی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبداله زاده، اسماعیل. (1390). برقراری روابط گزاره ای در ضمن خواندن داستان ها. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 3(3 (پیاپی 4/64))، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/456859/fa

    Vancouver: کپی

    عبداله زاده اسماعیل. برقراری روابط گزاره ای در ضمن خواندن داستان ها. آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1390؛3(3 (پیاپی 4/64)):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/456859/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل عبداله زاده، “برقراری روابط گزاره ای در ضمن خواندن داستان ها،” آموزش مهارت های زبان (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 3، no. 3 (پیاپی 4/64)، pp. 1–20، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/456859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا