مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,547
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

367
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیاز به "روش تحقیق" به عنوان یک درس یا کارگاه در دانشگاههای علوم پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 پایان نامه آخرین بخش مقطع تحصیلی دانشجو می باشد که زیر نظر اساتید راهنما انجام میشود. از نظر کلی پایان نامه ها منابع مهم تحقیقاتی میباشند که نتایج حاصل از آنها میتواند در علم و صنعت کاربرد داشته باشد. نویسنده با بررسی تحقیق حاضر و مطالعاتی که تاکنون در زمینه پایان نامه ها انجام شده است ایده ای را پیشنهاد میکند مبنی بر اینکه "روش تحقیق" به عنوان یک درس اجباری به لیست دروس دانشجویان اضافه شود. گرچه "روش تحقیق" در بعضی دانشگاهها به صورت کارگاه ارایه میشود ولی مشکل اینجاست که فقط بعضی از دانشجویان فعال در آن شرکت می نمایند در حالیکه فارغ التحصیلی دانشجویان دکتری حرفه ای منوط به دفاع از پایان نامه میباشد, همچنین به علت کوتاه بودن زمان برگزاری کارگاهها (دو یا سه روز) کارگاه روش تحقیق کارآیی لازم را ندارد. در این مطالعه کلیه پایان نامه هایی که در طی بیست سال در کتابخانه دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ثبت شده بودند شامل 474 جلد پایان نامه از نظر کیفی و کمی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج نشان داد در 85% پایان نامه ها آنالیز آماری انجام نشده بود. هماهنگی ساختاری مناسبی بین اجزا پایان نامه ها وجود نداشت و ضعیف ترین بخشهای پایان نامه ها مربوط به قسمت آنالیز, بحث و نتیجه گیری بود. موضوع داروسازی صنعتی بیشترین درصد پایان نامه ها را شامل می شد. یک ششم پایان نامه ها در ژورنالهای علمی - پژوهشی چاپ شده بودند. بنابراین با توجه به نتایج این تحقیق و مطالعات دیگری که در حیطه پایان نامه های پزشکی در ایران انجام شده است, ضروری به نظر میرسد دانشجویان برای کسب مهارتهای علمی ارتباطی, فکری و پژوهشی آموزش های لازم را بگذرانند تا بتوانند پایان نامه های خود را به طریق علمی نگارش نموده و نتایج را تجزیه- تحلیل نمایند و همه این مهارتها تحت عنوان یک درس بنام "روش تحقیق" آموزش داده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، مصطفی، پورنورمحمدی، شیرین، و قضوی، مهدیه. (1388). نیاز به "روش تحقیق" به عنوان یک درس یا کارگاه در دانشگاههای علوم پزشکی. مجله ایرانی نظریه پردازی در علوم پزشکی، 3(3)، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/457370/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری مصطفی، پورنورمحمدی شیرین، قضوی مهدیه. نیاز به "روش تحقیق" به عنوان یک درس یا کارگاه در دانشگاههای علوم پزشکی. مجله ایرانی نظریه پردازی در علوم پزشکی[Internet]. 1388؛3(3):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/457370/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی جعفری، شیرین پورنورمحمدی، و مهدیه قضوی، “نیاز به "روش تحقیق" به عنوان یک درس یا کارگاه در دانشگاههای علوم پزشکی،” مجله ایرانی نظریه پردازی در علوم پزشکی، vol. 3، no. 3، pp. 0–0، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/457370/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button