Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,145
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

482
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدریس بر بالین بیمار: چالش ها و نویدها

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: به لحاظ اینکه آموزش پرستاری در دو حیطه نظری و بالینی قرار دارد, دارای ویژگی ‏ها و مشکلات خاصی است که یکی از مهمترین موارد آن پیوند و همگرایی بین آموزش نظری و بالینی می باشد. آموزش در بالین بیمار یکی از اجزای مهم آموزش بالینی محسوب می گردد. زمانی که با بیمار گذرانده می شود مملو از تجربیات دیداری, شنیداری و لمسی است و لذا باید در جهت ارتقای هر چه بیشتر این نوع آموزش تلاش جدی صورت گیرد. با توجه به مشکلاتی که در حال حاضر در زمینه آموزش بالینی وجود دارد در این مطالعه سعی شده در بررسی اجمالی به آموزش در بالین بیمار که یک نوع آموزش بالینی مهم است پرداخته شود و این موضوع از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.روش ها: این مقاله بر اساس مروری بر بیش از 40 مقاله و کتاب مرتبط با موضوع نوشته شده است. در طول مقاله سعی شده است به مباحث آموزش بالینی و انواع آن, آموزش بر بالین بیمار, اهمیت, مزایا و معایب این آموزش, مشکلات موجود و نحوه ارزشیابی فراگیران در این نوع آموزش, وضعیت موجود و نتایج تحقیقات صورت گرفته در این خصوص پرداخته شود و در پایان نیز بر جمع بندی کلی مطالب و ارایه راه کارهای پیشنهادی تاکید شده است.نتایج: بررسی های صورت گرفته در زمینه آموزش در بالین بیمار نشان می دهد که این روش رو به فراموشی است و بیشتر به سمت آموزش در راهروها یا اتاق های کنفرانس تغییر یافته است. لذا لازم است با آموزش اساتید در این زمینه و انجام هماهنگی های بین بخشی و انجام ارزیابی های دوره ای در جهت احیای هر چه بیشتر این روش ارزشمند آموزش بالینی تلاش گردد.نتیجه گیری: در کشورهای مختلف مطالعات گسترده ای در خصوص آموزش در بالین بیمار و مشکلات ایجاد شده در این روش آموزشی انجام شده اما در کشور ما اگر چه در خصوص مشکلات آموزش بالینی مطالعات گسترده صورت گرفته اما در این خصوص مطالعه ای انجام نشده و امید است این مطالعه راه گشای انجام مطالعات بیشتر در این زمینه گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی اکبری، فاطمه، و حقانی، فریبا. (1389). تدریس بر بالین بیمار: چالش ‌ها و نویدها. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/458308/fa

    Vancouver: کپی

    علی اکبری فاطمه، حقانی فریبا. تدریس بر بالین بیمار: چالش ‌ها و نویدها. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1389؛10(5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/458308/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه علی اکبری، و فریبا حقانی، “تدریس بر بالین بیمار: چالش ‌ها و نویدها،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 29) (ویژه نامه توسعه آموزش)، pp. 0–0، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/458308/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا