مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,536
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

374
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل چالش های آموزش پرستاری در عرصه بالین

صفحات

 صفحه شروع 277 | صفحه پایان 285

چکیده

 آموزش بالینی را می توان فعالیت تسهیل کننده یادگیری در محیط بالینی دانست که در آن مربی بالینی و دانشجو به یک اندازه مشارکت دارند و هدف از آن, ایجاد تغییرات قابل اندازه گیری در دانشجو برای انجام مراقبت های بالینی است. این مطالعه توصیفی-مقطعی, بر روی کلیه دانشجویان پرستاری (64 نفر) سال چهارم, با استفاده از پرسش نامه ای پایا و روا با هدف بررسی و تحلیل چالش های آموزش پرستاری در عرصه بالین در حیطه های اهداف و برنامه های آموزشی, مربی, محیط آموزشی, برخورد با دانشجو, نظارت و ارزشیابی انجام شده است. داده ها با استفاده از نسخه 19 نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این پژوهش, اکثر واحدهای مورد پژوهش 53.6 درصد مونث, 76.8 درصد مجرد, سن دانشجویان در این پژوهش, 22-24 سال, 51.8 درصد ترم 8, 48.2 درصد ترم 7 و 77.4 درصد دارای معدل بین 14 تا 17 بودند. حیطه مربی بیشترین درصد مطلوب (48.1 درصد) و حیطه محیط آموزشی و حیطه نظارت و ارزشیابی بیشترین درصد نامطلوب (51.9 درصد) را به خود اختصاص دادند. به طور کلی, 33.9 درصد وضعیت آموزش بالینی مطلوب, 62.5 درصد متوسط و 3.6 درصد نامطلوب ارزیابی گردید. در مطالعه حاضر, اکثریت دانشجویان وضعیت آموزش بالینی را متوسط عنوان نمودند. بنابراین با توجه به نتایج حاصله, بهبود امکانات و تجهیزات محیط بالینی و بازنگری ابزارها و فرآیندهای ارزشیابی توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکیم، اشرف السادات، کمیلی ثانی، حسین، سهرابی خواه، مریم، جعفری، فرانک، و حقیقی زاده، محمدحسین. (1394). بررسی و تحلیل چالش های آموزش پرستاری در عرصه بالین. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 6(4)، 277-285. SID. https://sid.ir/paper/228842/fa

    Vancouver: کپی

    حکیم اشرف السادات، کمیلی ثانی حسین، سهرابی خواه مریم، جعفری فرانک، حقیقی زاده محمدحسین. بررسی و تحلیل چالش های آموزش پرستاری در عرصه بالین. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1394؛6(4):277-285. Available from: https://sid.ir/paper/228842/fa

    IEEE: کپی

    اشرف السادات حکیم، حسین کمیلی ثانی، مریم سهرابی خواه، فرانک جعفری، و محمدحسین حقیقی زاده، “بررسی و تحلیل چالش های آموزش پرستاری در عرصه بالین،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 6، no. 4، pp. 277–285، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/228842/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button