مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,528
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

846
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکرد های مطالعه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی، جنسیت، و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 40

چکیده

 هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین رویکرد های مطالعه دانشجویان و بررسی رابطه رویکرد های عمقی و سطحی مطالعه با جنسیت, پیشرفت تحصیلی و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه است. به این منظور پرسشنامه رویکرد های مطالعه بر روی تعداد 116 نفر از دانشجویان ترم های دوم, چهارم, و ششم رشته های روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شاهد اجرا شد و در نهایت پرسشنامه های مربوط به 100 نفر از پاسخگویان تحلیل شد. اطلاعات مربوط به پیشرفت تحصیلی آن ها (معدل دروس گذرانده شده در ترم های قبل) و مدت تحصیل آن ها در دانشگاه هم جمع آوری شد. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان می دهد که بنا به اظهار دانشجویان میزان استفاده آن ها از راهبرد های عمقی مطالعه از راهبرد های سطحی بیش تر است. بررسی رابطه میان رویکرد های مطالعه و پیشرفت تحصیلی نشان می دهد که بین نمره رویکرد عمقی مطالعه با پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت و بین نمره رویکرد سطحی مطالعه با پیشرفت تحصیلی همبستگی منفی معنا دار وجود دارد. هم چنین بین نمرات رویکرد عمقی دانشجویان ترم های مختلف تفاوت معنا دار دیده می شود. بر این اساس نمره رویکرد عمقی دانشجویان ترم دوم از دانشجویان ترم های چهارم و ششم بالاتر است. وقتی از میانگین نمرات عمقی و سطحی به عنوان نقطه برش برای تقسیم دانشجویان به دو دسته عمقی و سطحی استفاده می شود, رابطه معنا داری بین جنسیت دانشجویان و رویکرد مطالعه آن ها دیده نمی شود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیف، علی اکبر، و فتح آبادی، جلیل. (1387). رویکرد های مطالعه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی, جنسیت, و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه. دانشور رفتار، 15(33 (ویژه مقالات علوم تربیتی 11))، 29-40. SID. https://sid.ir/paper/46276/fa

    Vancouver: کپی

    سیف علی اکبر، فتح آبادی جلیل. رویکرد های مطالعه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی, جنسیت, و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه. دانشور رفتار[Internet]. 1387؛15(33 (ویژه مقالات علوم تربیتی 11)):29-40. Available from: https://sid.ir/paper/46276/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر سیف، و جلیل فتح آبادی، “رویکرد های مطالعه و رابطه آن با پیشرفت تحصیلی, جنسیت, و مدت تحصیل دانشجویان در دانشگاه،” دانشور رفتار، vol. 15، no. 33 (ویژه مقالات علوم تربیتی 11)، pp. 29–40، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/46276/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا