مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

558
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد تبریز در سال 1384

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری و کسب مهارت در بالین یکی از مطلوبترین روش های آموزشی است که ارتباط مستقیمی با ویژگیهای مدرسان بالینی دارد از آنجائیکه در فرآیند آموزش (تدریس و یادگیری) دو بخش وابسته به هم هستند و گرچه فعالیت تدریس فعالیت معلم است ولی نتیجه آن یادگیری است که معطوف به فرآگیر است لذا بررسی ویژگی مدرس بالینی اثربخش از دیدگاه مشتریان این حرفه یعنی دانشجویان اهمیت زیادی دارد. بنابراین برآن شدیم پژوهشی با عنوان یاد شده و با هدف کلی تعیین ویژگی های مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی و آزاد تبریز و با اهداف تعیین ویژگی های مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان مامایی از نظر 1- سازمان دهی و شفافیت 2- مهارت آموزش گروه 3- علاقمندی و انگیزش 4- دانش 5- نظارت بالینی 6- صلاحیت بالینی 7- ویژگی های حرفه ای 8- تعیین برخی از مشخصات فردی و اجتماعی دانشجویان مامایی انجام دهیم.روش و ابزار: پژوهش حاضر یک بررسی توصیفی بودکه در دانشکده های پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی و آزاد تبریز انجام شد. ابزار گردآوری داده های پرسشنامه 8 قسمتی بود که توسط دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی و آزاد تبریز تکمیل شد. حجم نمونه 100 نفر از دانشجویان مامایی بود و روش نمونه گیری در دسترس و آسان بود.نتایج: یافته های پژوهش نشان داد که از دیدگاه دانشجویان مامایی در قسمت سازماندهی و شفافیت، توضیح شفافیت مطالب (48%)، در مهارت آموزش گروه، جواب دادن به سوالات (64%) در زمینه علاقه مندی و انگیزش علاقه به حرفه (42%)، از نظر دانش، هدایت و راهنمایی دانشجویان به متون مناسب (41%)، در زمینه نظرات بالینی، تصحیح اشتباهات دانشجویان بدون تحقیر آنها (59%) از نظر صلاحیت بالینی داشتن مهارت در جمع آوری اطلاعات (42%) و از نظر ویژگی های حرفه ای اعتماد به نفس (60%) از بالاترین ویژگی های مربی بالینی اثربخش شمرده شده اند.نتیجه گیری:‍ این مطالعه نشان داد که از دیدگاه دانشجویان مامایی پاسخ به سوالات، اعتماد به نفس تصحیح اشتباهات دانشجویان بدون تحقیق آنان از اهمیت بیشتری برای مربی بالینی اثربخش برخوردارند بیشتر مطالعات نشان داده اند که دانشجویان معمولا مدرسان بالینی که ویژگی های خاصی را نشان داده اند مثبت تر ارزیابی می کنند بنابراین مربیان با شناختی نقاط ضعف خود و رفع آنها می توانند گامهای موثری در جهت ارتقا کیفی آموزش بالینی بردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بانی، سهیلا، و حسن پور، شیرین. (1384). بررسی ویژگی های مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد تبریز در سال 1384. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی))، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/463380/fa

    Vancouver: کپی

    بانی سهیلا، حسن پور شیرین. بررسی ویژگی های مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد تبریز در سال 1384. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1384؛5(پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/463380/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا بانی، و شیرین حسن پور، “بررسی ویژگی های مربی بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد تبریز در سال 1384،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 5، no. پیوست 14(ویژه نامه هفتمین همایش کشوری آموزش پزشکی)، pp. 0–0، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/463380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button